Ambitne plany Digital Avenue

Digital Avenue prowadzi obecnie rozmowy w sprawie akwizycji serwisów internetowych i spodziewa się, że w ciągu roku sfinalizuje 2-3 z nich. Spółka planuje w ciągu maksymalnie dwóch lat zwiększyć liczbę użytkowników swoich serwisów do 4-5 mln i awansować do pierwszej dwudziestki największych grup medialnych w polskim internecie - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Piotr Wąsowski.

Digital Avenue prowadzi obecnie rozmowy w sprawie akwizycji serwisów internetowych i spodziewa się, że w ciągu roku sfinalizuje 2-3 z nich. Spółka planuje w ciągu maksymalnie dwóch lat zwiększyć liczbę użytkowników swoich serwisów do 4-5 mln i awansować do pierwszej dwudziestki największych grup medialnych w polskim internecie - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki Piotr Wąsowski.

- Prowadzimy obecnie szereg rozmów w sprawie ewentualnych przejęć. Jesteśmy zainteresowani przede wszystkim rentownymi serwisami działającymi w atrakcyjnych kategoriach. Jeśli uzyskamy atrakcyjne warunki to w ciągu dwunastu miesięcy powinniśmy przejąć dwa-trzy projekty - powiedział Wąsowski.

Wśród potencjalnych źródeł finansowania potencjalnych akwizycji Wąsowski wymienił m.in. uchwalony kapitał docelowy.

Oprócz akwizycji strategia rozwoju Digital Avenue zakłada szybszy rozwój organiczny portali już istniejących oraz tworzenie całkiem nowych projektów.

Reklama

- Naszym celem jest wejście do pierwszej dwudziestki największych grup medialnych w polskim internecie, osiągając oglądalność około 4-5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Na realizację tego celu dajemy sobie maksymalnie dwa lata - powiedział prezes.

W skład grupy Digital Avenue wchodzą obecnie: Medusa i Styl.Media. Serwisy należące do tych spółek, według badań internetu z lutego, docierają do ponad 3,2 mln użytkowników miesięcznie, a liczba odsłon stron portali wynosi ponad 66 mln miesięcznie. Daje to Digital Avenue 26 pozycję w rankingu oglądalności w polskim internecie.

Spółki należące obecnie do Digital Avenue osiągnęły w sumie w 2009 r. 3,6 mln zł przychodów i 0,38 mln zł zysku netto w 2009 r.

- Rozwój organiczny naszych portali, nowe projekty oraz rosnąca liczba unikalnych użytkowników i coraz wyższe wpływy pozwalają oczekiwać dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży w tym roku i w kolejnych latach, a także poprawy rentowności - powiedział Wąsowski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: plany | DIGITAL | DIGITAL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »