Atlanta popracuje nad rentownością

Atlanta Poland, która pokazała straty w drugim kwartale, będzie pracować nad poprawą rentowności. Przedstawiciele spółki przyznają, że wyniki przejętego przed rokiem Bakal Center są rozczarowujące i mocno obciążają całą grupę.

Atlanta Poland, która pokazała straty w drugim kwartale, będzie pracować nad poprawą rentowności. Przedstawiciele spółki przyznają, że wyniki przejętego przed rokiem Bakal Center są rozczarowujące i mocno obciążają całą grupę.

"Musimy popracować nad rentownością. Marża rośnie, wolumen sprzedaży rośnie, ale rosną też koszty" - powiedział na czwartkowym spotkaniu prasowym Roman Górny, prezes spółki.

W pierwszym półroczu 2007 przychody spółki wyniosły 58,5 mln zł, i wzrosły o 2,9 proc. rdr. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 0,4 mln zł w porównaniu z 1,6 mln zł w 1 poł. 2006. W drugim kwartale 2007 strata netto Atlanty Poland wyniosła 0,9 mln zł.

Według spółki, złe wyniki finansowe związane są z kosztami kredytu inwestycyjnego zaciągniętego na zakup Bakal Center i kosztami bieżącej działalności przejętej spółki. "Bakal Center rozczarowuje i jest dużym obciążeniem, ale posiada potencjał, który chcemy wykorzystać" - powiedział prezes Górny.

Reklama

Koszty finansowe w Bakal Center w I poł. 2007 wyniosły 0,74 mln zł. W całym 2006 roku te koszty osiągnęły poziom 0,67 mln zł. Według zarządu, wzrost kosztów finansowych związany jest ze złą polityką zapasową w 2006 roku. "Te koszty mogą zmaleć, jeśli będą dobrze zarządzane" - powiedział prezes.

Dla Bakal Center kluczowy będzie IV kwartał. To tradycyjnie najlepszy kwartał w sprzedaży detalicznej bakalii. Powinien wygenerować ponad 50 proc. całorocznych wyników. "Czwarty kwartał pokaże w jakiej sytuacji jest Bakal Center" - powiedział prezes.

Według przedstawicieli Atlanty, sytuacja zastana w Bakal Center odbiega od tej przedstawionej przy zakupie spółki. Obecnie prowadzona jest analiza raportów spółki z lat ubiegłych, wymieniana jest kadra zarządzająca, wdrażany jest nowy system zarządzania.

Bakal Center prowadzi głównie sprzedaż do sieci handlowych. W przyszłości spółka planuje intensyfikację sprzedaży w tradycyjnych kanałach dystrybucji, w małych i średnich sklepach spożywczych.

Atlanta Poland nie planuje na razie kolejnych akwizycji. Celem na drugie półrocze dla Bakal Center jest ograniczenie straty finansowej, a dla Atlanty polepszenie wyników. "Naszym celem jest reorganizacja Atlanty i zapanowanie nad Bakal Center" - powiedział prezes Górny.

Być może jeszcze we wrześniu Atlanta opublikuje prognozy finansowe na ten rok. Zapowiada, że na pewno pojawi się prognoza na 2008 rok. "Nie dopuszczamy takiej możliwości, by wejść w 2008 rok bez prognozy" - powiedział Górny.

Atlanta Poland to największa polska spółka w handlu hurtowym bakaliami. Firma sprzedaje surowce do produkcji cukierniczej i piekarniczej, zajmuje się także przetwórstwem orzechów.

W sierpniu 2006 roku Atlanta przejęła spółkę Bakal Center, która ma drugą pozycję w detalicznym rynku bakalii.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Atlanta | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »