Debiut Telestrady na NewConnect na plusie

Na rynku NewConnect zadebiutowała spółka Telestrada, wirtualny operator telekomunikacyjny. Prawa do akcji wzrosły na otwarciu w debiucie o 8,7 proc., do 6,52 zł.

Na rynku NewConnect zadebiutowała spółka Telestrada, wirtualny operator telekomunikacyjny. Prawa do akcji wzrosły na otwarciu w debiucie o 8,7 proc., do 6,52 zł.

Debiut Telestrady jest 16. debiutem na NewConnect, alternatywnym rynku warszawskiej Giełdy.

Spółka planowała wejście na główny rynek warszawskiej giełdy, jednak na początku października br. udziałowcy zdecydowali o wejściu na NewConnect i wycofaniu prospektu emisyjnego z Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka uznała, że to szybsza droga pozyskania kapitału. Nadal nie wyklucza przeniesienia notowań na GPW.

Pieniądze z emisji akcji serii C Telestrada chce przeznaczyć na rozwój sprzedaży, na zwiększenie ilości świadczonych usług telekomunikacyjnych i na pozyskiwanie nowych abonentów.

Reklama

Jak informuje spółka na swoich stronach internetowych, Telestrada istnieje od 1985 r., a działa na rynku telekomunikacyjnym od początku 2003 r. Spółka skorzystała z deregulacji polskiego rynku połączeń głosowych i dostępu do Internetu. Pierwotną nazwą firmy było m2m.pl Sp. z o.o.. W styczniu 2007 r. spółka zmieniła nazwę na Telestrada Sp. z o.o., a w maju nastąpiło przekształcenie w spółkę akcyjną. Spółka działa na terenie całej Polski, obsługuje klientów instytucjonalnych, a także prywatnych.

Jak informowała Telestrada, w br. zysk netto wyniesie co najmniej 0,5 mln zł, jednak w przypadku zrealizowania przygotowywanych transakcji finansowych może wzrosnąć na koniec grudnia br. do poziomu 1,5 mln zł. W 2008 r. spodziewany zysk netto z działalności bieżącej to 1,6 mln zł. Spółka może również przyspieszyć realizację programu rozwojowego poprzez przejęcia innych małych podmiotów na rynku telekomunikacyjnym.

Telestrada chce w ciągu 1-2 lat osiągnąć 0,3 proc. rynku usług telekomunikacyjnych. Spółka liczy, że jeszcze w tym roku dokona akwizycji - powiedział po uroczystości debiutu prezes spółki Jacek Lichota.

Dzięki przeprowadzonej w październiku prywatnej emisji 742.800 akcji serii C spółka pozyskała 4,45 mln zł. Cena emisyjna akcji wynosiła 6 zł.

Zdobyte środki zostaną przeznaczone na rozbudowę sieci sprzedaży w największych miastach Polski. W ten sposób Telestrada planuje szybko zwiększyć swój udział w segmencie usług adresowanych do klientów indywidualnych i na koniec 2008 roku chce ich mieć co najmniej 20.000.

- Dziś pozyskujemy 1.000 klientów miesięcznie, będziemy pozyskiwać 1.000-2.000 klientów miesięcznie. Rynek liczy 10 mln abonentów TP SA, a my mamy zamiar dojść w ciągu 1-2 lat do 0,3 proc. rynku - powiedział podczas uroczystości debiutu Lichota.

Telestrada będzie też równolegle rozwijać wyspecjalizowany dział pozyskujący klientów biznesowych.

- Będziemy pozyskiwać klientów instytucjonalnych poprzez przetargi, a także klientów małego biznesu - powiedział Lichota.

Oprócz rozwoju organicznego Telestrada zamierza przejmować inne podmioty działające w niszach rynku telekomunikacyjnego. Pierwsza akwizycja jest możliwa jeszcze w tym roku.

- Zaczynamy prowadzić rozmowy na temat przejęć innych spółek, ale nie mogę ujawnić nazwy. Rozmawiamy ze spółką, która ma przychody na bardzo podobnym poziomie co Telestrada, ale działa w zupełnie innym segmencie rynku - w segmencie ruchu hurtowego - powiedział Lichota.

- Chcemy do końca roku sfinalizować te rozmowy i podpisać umowę, tak aby w przyszły rok wchodzić ewentualnie konsolidując to przejęcie - dodał.

Lichota powiedział też, że Telestrada spodziewa się, że jeszcze w 2007 roku lub na początku przyszłego roku może wygenerować dodatkowe zyski w wysokości do 1 mln zł dzięki przejętej przez Inwest Consulting spółce.

Prezes wyjaśnił, że Telestrada doradzała swemu akcjonariuszowi Inwest Consulting przy przejęciu 66,6 proc. spółki Koroni Sp. z o.o.

Na mocy umowy z Telestradą w wypadku zbycia przez Inwest Consulting udziałów w Koroni, spółce Telestrada przysługiwać będzie 25 proc. zysku z tytułu różnicy pomiędzy ceną nabycia i ceną zbycia.

- Inwest Consulting zamierza sprzedać Koroni albo inwestorowi strategicznemu, a jeśli nie to wprowadzi ją na NewConnect. Są prowadzone rozmowy na temat sprzedaży firmy Koroni i one się powinny rozstrzygnąć do połowy grudnia - powiedział Lichota.

- Jeśli transakcja zostanie dokonana jeszcze w tym roku, to zysk będzie zaksięgowany jeszcze w tym roku, a jeśli nie, to będzie to początek przyszłego roku - dodał.

Inwest Consulting ma 12,10 proc. w kapitale zakładowym Telestrady, czyli 9,04 proc. głosów na WZA,

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: debiut | PDA | wirtualny operator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »