Dent-a-Medical na NewConnect jeszcze w 2009 roku

Dent-a-Medical, spółka zarządzająca siecią specjalistycznych klinik stomatologicznych, przeprowadzi w IV kwartale 2009 roku prywatną ofertę akcji o wartości ok 1 mln zł. W połowie grudnia firma zadebiutuje na NewConnect. W ciągu dwóch kolejnych lat przeniesie się zaś na rynek regulowany GPW.

- Myślimy o rynku regulowanym, jednak ze względu na stadium rozwoju firmy zdecydowaliśmy, że lepiej będzie pozyskać mniejsze środki teraz, kosztem bardzo małego rozwodnienia akcjonariatu. Na rynek regulowany przejdziemy najprawdopodobniej w 2011-2012 roku, gdy przy istotnie wyższych wynikach finansowych, będziemy znacznie większą i znacznie wyżej wycenianą firmą. Powinno to być atrakcyjne dla nowych inwestorów, a tym którzy zainwestują w Dent-a-Medical dziś, zapewnić atrakcyjny zwrot z zainwestowanego kapitału - mówi Mariusz Andrych, prezes Dent-a-Medical SA.

Reklama

Wartość rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce, na którym działa Dent-a-Medical S.A., wyniesie w 2009 roku ok. 28 mld zł. Rynek ten rośnie w tempie ok. 10 proc. rocznie. Z tego wartość rynku usług stomatologicznych ocenia się na ponad 3,6 mld zł a tempo wzrostu na ok. 20-30 proc. rocznie. Spółka wykorzysta środki pozyskane z emisji akcji na zdobycie istotnego udziału w tym rynku, głównie poprzez rozwój sieci franczyzowej.

- Przy wykorzystaniu środków z emisji akcji chcemy skorzystać z mocnego wzrostu wartości rynku i w krótkim czasie stworzyć potężną sieć medyczną. Posłuży do tego przede wszystkim ruszająca właśnie budowa sieci franczyzowej. Dzięki niej zaoferujemy naszym klientom dostęp docelowo do nawet 200 placówek w całym kraju. Da nam to możliwość obsługi dużych firm o ogólnopolskim zasięgu, niezależnie od miejsca przebywania ich pracowników. Franczyzobiorcy korzystać będą z efektu skali, tzn. z większej ilości klientów w ich placówkach, z dostępu do tańszego sprzętu i materiałów medycznych oraz z prowadzonych przez nas działań promocyjnych marki Dent-a-Medical. Będziemy pierwszą tego typu wyspecjalizowaną siecią klinik w Polsce, stąd łatwiej będzie budować jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów - komentuje Andrych.

Spółka działa na mocno rozwijającym się rynku prywatnej opieki medycznej, świadcząc usługi na tyle specjalistyczne, że nie prowadzi bezpośredniej konkurencji z innymi sieciami medycznymi obecnymi na rynku.

- Z rozwojem naszej sieci możemy raczej wchodzić w kooperację z największymi sieciami na rynku. Wspólnym klientom możemy zapewnić dostęp do specjalistów pracujących na nowoczesnym, a przez to również bardzo kosztownym sprzęcie. To oznaczałoby dla naszych partnerów duże oszczędności" - komentuje Mariusz Andrych.

Funkcję oferującego podczas emisji akcji pełnić będzie Wrocławski Dom Maklerski.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »