Drugi kwartał nie odrobił straty

Wzrost sprzedaży o 4,8% w II kwartale br. nie poprawił znacząco wyników INTERSPORT w perspektywie całego półrocza. Słaby I kwartał br., w którym odnotowano niższe o 31% obroty w salonach, przyczynił się do straty za I półrocze 2011 r. Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca br. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży niższe o 18,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wzrost sprzedaży o 4,8% w II kwartale br. nie poprawił znacząco wyników INTERSPORT w perspektywie całego półrocza. Słaby I kwartał br., w którym odnotowano niższe o 31% obroty w salonach, przyczynił się do straty za I półrocze 2011 r.  Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca br. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży niższe o 18,3%  w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spółka INTERSPORT Polska S.A. w I półroczu 2011 roku odnotowała mniejsze przychody ze sprzedaży towarów i usług o 18,3proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, osiągając przychód w wysokości 98.089 tys. zł, wobec 120.077 tys. zł w 2010 roku.

W I półroczu 2011 roku strata brutto wyniosła 1.135 tys. zł wobec zysku brutto w wysokości 1.108 tys. zł wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główną przyczyną straty są dużo niższe obroty odnotowane w I kwartale br. w porównaniu do I kwartału 2010 r.

Reklama

W perspektywie całego półrocza, Spółka nie osiągnęła wyników sprzedaży, które byłyby satysfakcjonujące z punktu widzenia Zarządu: "W I kwartale 2011 roku, z uwagi na zbyt ciepłą zimę, Spółka odnotowała niższe o 31% przychody ze sprzedaży towarów i usług w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Wpłynęły na to nietypowe warunki pogodowe, spadek ilości klientów odwiedzających salony oraz ogólna niesprzyjająca koniunktura, która wystąpiła w całym sektorze handlu artykułami sportowymi w Europie. Branża sportowa odnotowywała wówczas od 20 do 40% niższe obroty.

- W II kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży wyższe o 4,8% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku, ale niższe od oczekiwań Zarządu. W bilansie całego półrocza, przychody II kwartału nie wpłynęły znacząco na poprawę wyników Spółki.

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. po zakończeniu okresu wzmożonego rozwoju rozpoczął proces optymalizacji powierzchni sprzedaży całej sieci. W kwietniu 2011 roku, zgodnie z planem, uruchomiono jeden nowy sklep o powierzchni 758 m2 w Galerii Słonecznej w Radomiu, zaś

w czerwcu podjęto decyzję o nie przedłużaniu umowy najmu lokalu o powierzchni 510 m2 w CH Plejada Sosnowiec. Jesienią tego roku Spółka planuje uruchomienie dwóch salonów (w Rzeszowie

i Szczecinie). Będą to pierwsze punkty sprzedaży sieci INTERSPORT w tych miastach, tym samym Spółka poszerzy zakres terytorialny dostępności swojej oferty.

W I półroczu br. znaczącej poprawie uległa marża brutto ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Jest to zgodne z przyjętą przez Zarząd strategią i założeniami do prognozy finansowej na 2011 rok. INTERSPORT Polska S.A. planuje osiągnięcie w 2011 roku przychodów ze sprzedaży

w wysokości 215 mln zł, wypracowanie zysku brutto w przedziale kwotowym 0,6 - 2,0 mln zł oraz wartości EBITDY w wysokości 10,3 mln zł. Najważniejszym okresem sprzedażowym dla Spółki są dni od 10-30 grudnia każdego roku, w których wypracowywane są największe w skali roku obroty przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej marży. Dlatego też, dopiero pod koniec grudnia możliwe są szacunki wyników finansowych Spółki w perspektywie całego roku.

PELNE NOTOWANIE

INTERSPORT Polska S.A. Podstawową działalnością jest sprzedaż detaliczna markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni, zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast. Uzupełnieniem kompleksowej oferty dla klienta jest profesjonalny serwis: narciarski, rowerowy, tenisowy i rolkowy.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »