Gino Rossi odwołuje prognozy

Producent i dystrybutor obuwia, firma Gino Rossi, zanotowała w pierwszym półroczu 5,8 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,7 mln zł zysku netto przed rokiem.

Producent i dystrybutor obuwia, firma Gino Rossi, zanotowała w pierwszym półroczu 5,8 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,7 mln zł zysku netto przed rokiem.

Przychody Gino Rossi w pierwszym półroczu spadły rdr o 1 proc., do 85,8 mln zł. Strata operacyjna grupy wyniosła 2,9 mln zł wobec 3,2 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej. Z powodu słabych wyników po pierwszych sześciu miesiącach Gino Rossi odwołał swoje prognozy na 2011 rok, przedstawione w październiku 2009 roku. "Istotny wpływ na wysokość wyniku prognozowanego miała wycena walutowego kredytu długoterminowego zaciągniętego przez Gino Rossi w Alior Banku w CHF. Dynamiczny wzrost kursu CHF istotnie w sposób negatywny wpłynął na osiągnięte wyniki w I półroczu 2011 roku. Emitent ocenia, iż ogólna sytuacja rynkowa opóźniła spodziewane efekty rozpoczętej w 2009 r. restrukturyzacji grupy kapitałowej" - napisano w komunikacie spółki. "Jednocześnie zarząd Gino Rossi informuje, iż z uwagi na zmiany w akcjonariacie spółki Gino Rossi oraz w zarządach spółek grupy kapitałowej budowana jest nowa strategia marek, która będzie miała swoje odzwierciedlenie w nowych prognozach finansowych" - dodano. Gino Rossi przedstawi zaktualizowaną prognozę wyników finansowych na lata 2011-2012 w dniu 1 września 2011 roku.

Reklama

- - - - -

Gino Rossi planuje do 2012 r. otworzyć 11 nowych sklepów z obuwiem i 12 sklepów marki Simple. W wyniku tych zmian powierzchnia handlowa marki Gino Rossi ma wzrosnąć o 1,1 tys. metrów kw., a marki Simple o 1,3 tys. metrów kw. Koszt powiększenia sieci sprzedaży spółka szacuje na 3 tys. zł za m kw. w przypadku marki Gino Rossi i 3,5 tys. zł za m kw. w przypadku Simple - poinformowali na konferencji przedstawiciele Gino Rossi.

- Chcemy do 2012 r., aby nasza własna sieć sprzedaży skupiała 70 sklepów Gino Rossi i 46 sklepów Simple. Nowe sklepy będą lokalizowane wyłącznie w centrach handlowych. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej GR o 1,1 tys. m kw i Simple o 1,3 tys. m kw. Dla tych inwestycji przewidujemy CAPEX na poziomie 3 tys. zł za m kw. dla marki własnej i 3,5 tys. zł za m kw. dla Simple. W tym roku chcemy otworzyć 4 sklepy GR i 6 sklepów Simple - powiedział Jan Pilch, przewodniczący rady nadzorczej spółki.

- Posiadamy również sieć franczyzową, która liczy obecnie 9 sklepów GR i 9 sklepów Simple. Nie planujemy jednak otwarcia na zasadach franczyzy nowych placówek do końca 2012 r. - dodał.

Spółka rozpoczyna wycofywanie się z rynku niemieckiego. W tym roku planuje zamknięcie w Niemczech 2 sklepów.

- Wszystkie nasze niemieckie placówki przynoszą straty, w związku z czym podjęliśmy decyzję o wycofaniu się z tego rynku. Jesteśmy w tej kwestii jednak w trakcie negocjacji z niemieckimi domami handlowymi, ponieważ umowy, które z nimi mamy, kończą się dopiero za 8 lat - poinformował Pilch.

Gino Rossi planuje jednocześnie zwiększenie zaangażowania na rynkach Europy Wschodniej.

- W tej chwili marka Gino Rossi jest sprzedawana na rynkach wschodnich w sklepach multibrandowych. Obecnie rozważamy również otwieranie m.in. w Rosji nowych sklepów na zasadach franczyzy - powiedział Pilch.

Przedstawiciele spółki poinformowali ponadto o planach emisji obligacji. Środki pozyskane w ten sposób zostaną w całości przeznaczone na pokrycie części zadłużenia bankowego spółki, która zapada 30 września tego roku.

- Całość zadłużenia spółki, poza kredytem o wartości 7 mln CHF, zapada 30 września. Chcemy pokryć te należności środkami pochodzącymi z emisji obligacji. Jesteśmy obecnie na etapie road show i nie wiemy, jaka będzie wielkość tej emisji - powiedział Artur Morawiec, członek zarządu Gino Rossi.

Plany spółki zakładają również m.in. optymalizację wydatków marketingowych i logistycznych. Częściowo ma to być efektem synergii w grupie. - Chcemy budować w grupie efekt synergii, który do tej pory nie występował ze względu na plany sprzedaży Simple - powiedział Pilch. Przedstawiciele Gino Rossi poinformowali również, że wyłonienie nowego prezesa spółki może nastąpić w przeciągu miesiąca.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | gino rossi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »