Grupa Kofola znacznie wyrosła. Przyczyniła się do tego przyjazna pogoda, a także udane akwizycje

W porównaniu z rokiem ubiegłym Grupa Kofola zwiększyła swe przychody o 14,6 proc. (z 6 275 mln. CZK do 7 191 mln. CZK). Jej zysk operacyjny wzrósł o 33,1 proc. do 589 mln. CZK, wskaźnik EBITDA o 20,5 proc.

W porównaniu z rokiem ubiegłym Grupa Kofola zwiększyła swe przychody o 14,6  proc. (z 6 275 mln. CZK do 7 191 mln. CZK). Jej zysk operacyjny wzrósł o 33,1  proc. do 589 mln. CZK, wskaźnik EBITDA o 20,5  proc.

Do takiego wyniku gospodarczego przyczyniła się przyjazna pogoda, a także czynne poszukiwanie nowych okazji do rozszerzania działalności. Mianowicie do rodziny Grupy Kofola w marcu 2015 dołączyła słoweńska Grupa Radenska będąca wiodącym graczem w rejonie adriatyckim. W naszych strefach geograficznych stanowiła istotną zmianę zeszłoroczna umowa w sprawie dystrybucji napojów marki Rauch.

"Cieszymy się z tego, że pogoda nam dopisała, jednak pogoda jest zmienna. Dla mnie o wiele ważniejszy jest fakt, że dzięki naszej ciężkiej pracy, dążeniu do innowacji i jednoczesnego zachowania szacunku do tradycji oraz naszych klientów potrafimy rozwijać się nawet na takim rynku konkurencyjnym, jakim jest rynek z napojami. Prócz tego nie zwalniamy w dążeniach do wykorzystywania nowych okazji do rozwoju w krajach sąsiednich" - komentuje wyniki gospodarcze grupy jej dyrektor generalny Jannis Samaras.

Reklama

Owocna jest również długoterminowa strategia inwestycji do napojów zdrowych. Szybko rozrastająca się sieć barów UGO, których na dzień dzisiejszy istnieje już 62, przyniosła o dziesiątki procent większe przychody w zestawieniu z rokiem poprzednim. W wyniku gospodarczym Grupy Kofola pozytywnie odbiło się również wprowadzenie tzw. dystrybucji bezpośredniej napojów w ramach Republiki Czeskiej. Mimo istotnych inwestycji do rozwoju i poszerzania grupy praktycznie nie wzrósł stan zadłużenia, gdyż wskaźnik Netbedt/EBITDA pozostaje na bardzo konserwatywnym poziomie 1,1. Biorąc pod uwagę pozycję finansową grupy, można stwierdzić, że posiada ona wszystkie przesłanki do kolejnego rozwoju.

Prócz sukcesów na polu liczb powodziło się grupie także w kolejnych branżach. Kampania na "Fofolę" w Czechach i na Słowacji stała się prawie fenomenem i nie przez przypadek uzyskała w obu krajach prestiżową nagrodę Effie za najbardziej skuteczną reklamę. Pod koniec roku pomyśle weszła na Giełdę Papierów Wartościowych Praga i symbolicznym bonusem było trzecie miejsce spółki Kofola w konkursie najbardziej podziwianych firm w Republice Czeskiej.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Kofola SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »