Kuracjusze żyłą złota dla Interferii

Nawet 50 mln zł z emisji 5 mln akcji chcą uzyskać Interferie.pl, spółka zależna KGHM, zarządzająca obiektami hotelowymi i organizująca wypoczynek połączony z usługami leczniczymi i rehabilitacyjnymi.

Nawet 50 mln zł z emisji 5 mln akcji chcą uzyskać Interferie.pl, spółka zależna KGHM, zarządzająca obiektami hotelowymi i organizująca wypoczynek połączony z usługami leczniczymi i rehabilitacyjnymi.

Przedział cenowy walorów w rozpoczynającej się w przyszły czwartek book buildingiem ofercie publicznej został wyznaczony na 6-10 zł.

Spółka ma dziesięć obiektów wypoczynkowych, zlokalizowanych w turystycznych miejscowościach Pomorza Zachodniego i na Dolnym Śląsku. Z tego względu naturalną i jednocześnie bardzo atrakcyjną grupą docelową dla niej, są niemieccy emeryci, dający już w tej chwili ponad 20 proc. przychodów firmie. W dwóch ostatnich latach liczba turystów zza zachodniej granicy, odwiedzających Polskę, rosła w tempie kilkunastu procent, w 2005 r. osiągając prawie 5,9 mln osób. Wydali oni na zabiegi zdrowotne około 65 mln USD, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Jest więc o co walczyć. Pozycja rynkowa spółki musi jednak zostać umocniona w kluczowym segmencie usług leczniczo-rehabilitacyjnych, by wyprzedzić działania konkurentów - w tym dużych sieci międzynarodowych - dziś jeszcze śladowo obecnych w Polsce.

Reklama

Strategia rozwoju Interferii opiera się na rozbudowie bazy wypoczynkowej i sanatoryjno-leczniczej. Zakreślony na 100 mln zł plan inwestycyjny na lata 2006-10 zakłada m.in. zwiększenie liczby miejsc noclegowych w hotelu Bornit w Szklarskiej Porębie oraz nabycie trzech obiektów, w tym dwóch już w tym roku - w Świnoujściu i Kołobrzegu. Spółka w czynnikach ryzyka, zawartych w prospekcie, zwraca uwagę, że mogą wystąpić trudności negocjacyjne. Niewykluczone więc, że przejęcie obiektów opóźni się lub zakupiony zostanie ośrodek przeznaczony do gruntownego remontu. W przeciwnym razie pod młotek pójdą dwa mniejsze budynki, zlokalizowane w Szklarskiej Porębie i Łebie.

Do czynników ryzyka należy zaliczyć także polityczny charakter zarządu spółki, powołanego ledwie cztery miesiące temu. Tylko jeden z trzech członków władz miał wcześniej do czynienia z branżą turystyczną, a sam prezes, Mirosław Gojdź - z wykształcenia politolog - parał się ostatnio głównie działalnością w samorządzie. Przykład spółki matki - KGHM, pokazuje, że inwestorzy uwzględniają ten czynnik w wycenie, trzeba jednak pamiętać, że Interferie to niewielka spółka, stąd i zainteresowanie nią polityków może być mniejsze.

Również ze względu na różnicę w skali działalności, Interferie trudno bezpośrednio porównywać z Orbisem, jedynym przedstawicielem branży, notowanym na GPW. Warto jednak zwrócić uwagę, że wskaźniki rentowności operacyjnej i netto dla obu firm kształtują się na zbliżonym poziomie. Biorąc pod uwagę stosunek cena/zysk za 2005 r. dla giełdowego blue chipa, akcję Interferii można wycenić na blisko 8,90 zł, a uwzględniając prognozy na 2006 r. ? na 10 zł. Inwestorom należy się kilkuprocentowe dyskonto, jednak wydaje się, że obiecujące perspektywy spółki pozwalają ustalić wartość akcji firmy powyżej środka przedziału cenowego 6-10 zł.

Kamil Zatoński

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: KGHM Polska Miedź SA | złota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »