Lena Lighting: nowe segmenty, większy eksport

Lena Lighting zamierza w połowie tego roku wejść w segmenty oświetlenia ulicznego oraz dekoracyjnego. W ciągu kilku lat spółka planuje znaczący wzrost udziału sprzedaży eksportowej, tak aby rynek polski przynosił 20-30 proc. przychodów - poinformował Maciej Rychlewski, prezes Leny.

Lena Lighting zamierza w połowie tego roku wejść w segmenty oświetlenia ulicznego oraz dekoracyjnego. W ciągu kilku lat spółka planuje znaczący wzrost udziału sprzedaży eksportowej, tak aby rynek polski przynosił 20-30 proc. przychodów - poinformował Maciej Rychlewski, prezes Leny.

- W tym roku planujemy wprowadzenie na rynek nowej marki w segmencie opraw dekoracyjnych oraz rozpoczęcie sprzedaży opraw oświetlenia ulicznego. Nowa marka opraw dekoracyjnych powinna trafić do sprzedaży w czerwcu tego roku, a przychody ze sprzedaży tego produktu na 2007 rok szacujemy na 4-5 mln zł - powiedział podczas konferencji prasowej Rychlewski.

- Natomiast od lipca do sprzedaży trafią oprawy oświetlenia ulicznego. Szacujemy, że przychody wyniosą z tego tytułu 1-2 mln zł w 2007 roku - dodał.

Rychlewski uważa, że w kolejnych latach sprzedaż z tego tytułu powinna znacząco rosnąć, obecnie jednak spółka musi pracować nad wyrobieniem pozycji na nowych dla niej rynkach.

Reklama

Obecnie przychody Leny Lighting po połowie stanowi sprzedaż w Polsce oraz eksport, firma planuje jednak aktywnie rozwijać się na rynkach zewnętrznych.

- Będziemy nastawiać się na rozwój rynku eksportowego, tak aby Polska stała się jednym z rynków, stanowiących 20-30 proc. przychodów, aby lokalne dekoniunktury nie odbiły się na spółce. Myślę, że zajmie to kilka lat - powiedział Rychlewski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: eksport | rynek polski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »