Pharmena podsumowuje pierwszy kwartał

Grupa Pharmena - notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w I kwartale 2019 r. 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka niedawno z sukcesem zakończyła emisję akcji, pozyskując od inwestorów 13,1 mln zł na rozwój skali działalności w Polsce i Europie w zakresie sprzedaży suplementów diety. Spółka rozpoczęła wprowadzenie do sprzedaży produktów pod marką Menavitin.

Grupa Pharmena - notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w I kwartale 2019 r. 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka niedawno z sukcesem zakończyła emisję akcji, pozyskując od inwestorów 13,1 mln zł na rozwój skali działalności w Polsce i Europie w zakresie sprzedaży suplementów diety. Spółka rozpoczęła wprowadzenie do sprzedaży produktów pod marką Menavitin.

- Przed nami intensywny okres w zakresie rozwoju sprzedaży suplementów diety. W kwietniu rozpoczęliśmy działania marketingowo-sprzedażowe dla naszego pierwszego suplementu Menavitin Cardio. Sukcesywnie wprowadzamy na rynek kolejne produkty. Kilka dni temu uruchomiliśmy sprzedaż dwóch nowych suplementów: Menavitin Vital i Endotelio, które wkrótce pojawią się na półkach większości aptek na terenie kraju.

W najbliższych miesiącach planujemy również nowe suplementy wprowadzić do sprzedaży na rynku Niemiec, Austrii i Szwajcarii - mówi Konrad Palka, istotny akcjonariusz i Prezes Zarządu Pharmena S.A.

Reklama

W pierwszym kwartale tego roku Pharmena prowadziła szereg działań związanych z budowaniem dystrybucji suplementu diety Menavitin Cardio. Działania marketingowe skupiały się na opracowaniu strategii marketingowej i działań PR dla nowej marki. Prowadzono również prace projektowe nad kolejnymi produktami z portfolio marki parasolowej Menavitin, które sukcesywnie Spółka wprowadza

do sprzedaży. Kilka dni temu firma wprowadziła dwa nowe produkty Menavitin Vital i Endotelio. Polecane one są dla osób dorosłych chcących wesprzeć układ nerwowy, poprawić samopoczucie oraz utrzymać prawidłową sprawność umysłowa i funkcje poznawcze, a także uzupełnić dietę o 1-MNA.

Ponadto Spółka kontynuowała działania sprzedażowe zmierzające do zwiększenia przychodów

ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych. W ramach kreowania wizerunku

i wzrostu świadomości produktów oferowanych przez Pharmenę miały miejsce różne tematyczne kampanie PR w prasie i internecie.

W I kwartale 2019 r. Pharmena wypracowała 3,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (vs. 3,7 mln zł w I kwartale 2018 r.). Grupa osiągnęła stratę netto w wysokości 0,5 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku netto w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływ na wyniki pierwszego kwartału miały niższe przychody ze sprzedaży eksportowej. Jednocześnie działania związane z wprowadzeniem nowej marki Menavitin do sprzedaży oraz opracowywanie nowych formulacji suplementów diety miały wpływ na zwiększenie kosztów w I kwartale 2019 r.

- Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z naszymi założeniami. W tym okresie prowadziliśmy szereg prac związanych z wprowadzeniem nowej marki na rynek. Początkowo jest to proces obarczony zwiększonymi kosztami, ale w moim odczuciu, jego efekty powinny przynieść wymierne korzyści

w postaci wzrostu sprzedaży nowych produktów - komentuje Prezes.

23 maja br. Pharmena z sukcesem zakończyła publiczną ofertę akcji. Spółka przydzieliła blisko 2,2 mln oferowanych akcji nowej emisji z zachowaniem prawa poboru, pozyskując od Inwestorów 13,1 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone przede wszystkim na wprowadzenie do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Pozostała część pozyskanych środków z oferty akcji będzie przeznaczona na przeprowadzenie badań nad lekiem

1-MNA na modelach zwierzęcych w nowych wskazaniach (niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby (NASH) i tętnicze nadciśnienie płucne (PAH)).

Publiczna spółka biotechnologiczna, głównym obszarem działalności której jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej

1-MNA. Realizuje projekty w obszarach dotyczących prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i wdrożeniu na rynek innowacyjnego suplementu diety stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy.

Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »