Polkap intensyfikuje działalność

Umocnienie silnej pozycji spółki w Niemczech oraz Austrii, rozwój działalności na nowych rynkach, ze szczególnym uwzględnieniem USA oraz Rosji, a także zwiększenie sprzedaży na krajowym rynku, to najistotniejsze założenia strategii rozwoju Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap.

Umocnienie silnej pozycji spółki w Niemczech oraz Austrii, rozwój działalności na nowych rynkach, ze szczególnym uwzględnieniem USA oraz Rosji, a także zwiększenie sprzedaży na  krajowym rynku, to najistotniejsze założenia strategii rozwoju Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap.

Spółka zbudowała stabilny fundament dalszego wzrostu. Świadczą o tym m.in. wyniki finansowe uzyskane w 2012 roku. W tym okresie firma odnotowała zysk netto na poziomie 1,654 mln zł. Oznacza to wzrost o 42%, w porównaniu do wyniku uzyskanego w 2011 roku, kiedy spółka odnotowała zysk netto w kwocie 1,180 mln zł. Coraz lepsze wyniki finansowe spółki przyczyniają się do umocnienia pozycji lidera na polskim rynku produkcji oraz dystrybucji kapeluszy.

Minione kilkanaście miesięcy było dla naszej firmy niezwykle ważnym okresem zarówno pod względem formalno-prawnym jak i biznesowym - mówi Paweł Kaliciak, prezes Skoczowskiej Fabryki Kapeluszy Polkap. - Jeszcze na początku 2012 roku byliśmy spółką dystrybucyjną, której największą wartością była wyłączna umowa sprzedaży wyrobów firmy Polkap Sp. z o.o. Dzięki przejęciu, w formie aportu, zorganizowanej części tego przedsiębiorstwa Polkap przekształcił się w spółkę produkcyjno-handlową, posiadającą znaczne kapitały w postaci majątku trwałego, maszyn i urządzeń oraz majątku ruchomego. Równie istotnym wydarzeniem był debiut akcji naszej spółki na rynku NewConnect, który nastąpił 31 sierpnia 2012 roku. Również ten rok jest wypełniony intensywną pracą, związaną m.in. rozwojem działalności na zagranicznych rynkach. Mam na myśli m.in. rynek amerykański oraz rosyjski, które mają bardzo znaczący potencjał wzrostu zapotrzebowania na nasze produkty. Jestem przekonany, że nasze działania przyniosą pozytywny skutek w postaci dalszego zwiększenia zysków spółki.

Reklama

Utrzymanie intensywnego tempa działalności Polkap wymaga kolejnych inwestycji. Otwarto sklep internetowy, aby ułatwić dostęp do produktów spółki. W styczniu 2013 r., za kwotę 3,4 mln zł, dokonano zakupu nieruchomości położonej w Skoczowie. Chodzi o działkę, o powierzchni 2487 tys. m kw. oraz budynek o łącznej powierzchni 1.381 m kw., gdzie zostanie uruchomiona wykańczalnia, magazyn oraz część administracyjno-biurowa.

Polkap jest znaną na świecie firmą wyspecjalizowaną w produkcji i sprzedaży kapeluszy z włosia króliczego i wełny, półproduktów do produkcji kapeluszy jak również czapek dzianych. Tradycja działalności firmy sięga 1924 roku. Polkap jest jedną z niewielu firm na świecie i jedyną w Polsce, wytwarzających półprodukty oraz kapelusze gotowe z filcu włosowego oraz wełnianego z zachowaniem tradycyjnej technologii. W Polsce spółka nie ma znaczącej konkurencji. Istnieje kilka niewielkich podmiotów, dystrybuujących tanie produkty pochodzące głównie z Dalekiego Wschodu. Polkap S.A. nie obawia się konkurencji importowanych produktów o niskiej jakości, ponieważ oferta spółki adresowana jest do klientów, dla których liczy się przede wszystkim najwyższa jakość.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: SFK Polkap S.A. | spółki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »