Prospekt Advanced zatwierdzony
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła dziś prospekt emisyjny Advanced Distribution Solutions S.A.
Emisja nowych akcji spółki ma umożliwić wdrożenia szeroko zakrojonej strategii, zakładającej budowę największej w Polsce, ogólnokrajowej sieci dystrybucji piwa, napojów bezalkoholowych i alkoholi. Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.
Celem strategicznym spółki Advanced Distribution Solutions S.A. jest przejęcie 10-16 podmiotów, których łączna sprzedaż powinna osiągnąć około 1,5 mld PLN w roku 2009. Pozwoli to na stworzenie w pełni skonsolidowanej firmy złożonej z centrali i oddziałów koncentrujących się na wzroście poziomu sprzedaży i zysków. W sumie spółka chce osiągnąć poziom 20-25 % numerycznego pokrycia rynku gwarantującego ogólnopolski zasięg działania.
- Naszym założeniem na ten rok jest przede wszystkim budowa grupy i jej wstępna konsolidacja, a w następnym roku konsolidacja i restrukturyzacja przejętych podmiotów oraz, a może przede wszystkim dalsze akwizycje. Na dzień dzisiejszy spółka zawarła 6 umów wstępnych z podmiotami, działającymi na rynku piwa i napojów bezalkoholowych ? mówi Krzysztof Bałanda, Prezes Zarządu Spółki.
- Z kolejnymi, wyselekcjonowanymi podmiotami na rynku jesteśmy na etapie zaawansowanych negocjacji ? dodaje Prezes Bałanda.
Plany zakładają zwiększenie rentowności operacyjnej przejmowanych podmiotów poprzez konsolidację, restrukturyzację, poszerzenie asortymentu o wybrane wysoko marżowe produkty oraz poszerzanie oferty usług dla producentów, z którymi spółka będzie współpracować. Tworzona przez ADS S.A. sieć będzie obsługiwać około 12 000 ? 15 000 sklepów, w dużych aglomeracjach, wokół nich oraz współpracować z sieciami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi. Będzie także dostarczać towary do małych, lokalnych dystrybutorów.