Przychody Mercator Medical wzrosły o 124 proc., a kurs spada prawie 10 proc.
Wiesław Żyznowski, prezes Mercator Medical poinformował, że firma pracuje nad strategią rozwoju i planuje przeprowadzenie rebrandingu w celu rozszerzenia swojej działalności na sektory niemedyczne.
"Pracujemy dość intensywnie nad strategią, która będzie mieć większy rozmach niż miałaby, gdyby nie było sytuacji pandemicznej i tych wysokich przychodów i zysków. Jeszcze nie ukończyliśmy tej strategii, do jej zamknięcia brakuje jeszcze czasu liczonego w kilkunastu tygodniach lub kilku miesiącach" - powiedział prezes podczas wideokonferencji.
"Być może nawet za ten czas nie zamkniemy jej w całości, ponieważ dysponujemy i będziemy dysponować o wiele większymi środkami i możliwościami finansowymi, a strategia będzie zakładać szersze wyjście na segmenty i branże inne niż rękawice, a może nawet szersze otworzenie się na branże inne niż środki ochrony osobistej. To musi być synergiczne i mądre rozszerzenie działalności" - dodał.
Zarząd nie zdecydował jeszcze czy strategia zostanie w pełni opublikowana.
"Jeszcze nie zdecydowaliśmy czy strategia zostanie w pełni publicznie zaprezentowana, ponieważ mogą być w niej elementy strategiczne, o których nie chcielibyśmy informować konkurencji. Ostatecznej decyzji jeszcze jednak nie podjęliśmy, zrobimy to po ukończeniu prac nad strategią" - powiedział Żyznowski.
KLIKNIJ I SPRAWDŹ NOTOWANIA AKCJI NA RYNKU GŁÓWNYM GPW
Zarząd poinformował, że planuje przeprowadzenie rebrandingu. Spółka zamierza posługiwać się w wybranych obszarach skróconą nazwą Mercator. Oficjalnie firma nadal będzie nazywać się Mercator Medical.
"Rebranding nie oznacza wyjścia z sektora medycznego, bo absolutnie nie ma tego w planach. Oznacza on bardziej znaczące niż do tej pory rozszerzenie się na sektory pozamedyczne, gdzie również używa się rękawic" - powiedział prezes.
Jak podano, chodzi m.in. o salony fryzjerskie i kosmetyczne, gabinety stomatologiczne i ginekologiczne oraz restauracje. Firma zamierza też rozwinąć portfolio produktów pod własną marką.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
"Rebranding planowany jest na przełom września i października tego roku, a kampania wizerunkowa w ślad za rebrandingiem na 2021 rok" - podała spółka.
Celem rebrandingu jest m.in. zdobycie pozycji lidera w kategorii rękawic w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i zwiększenie udziału w globalnym rynku rękawic, który obecnie wynosi 2 proc.
Mercator Medical to producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Grupa zanotowała w pierwszej połowie 2020 roku 231,1 mln zł zysku netto (2,6 mln zł straty przed rokiem) przy przychodach na poziomie 578 mln zł (+124 proc. rdr).