Przychody ​Mercator Medical wzrosły o 124 proc., a kurs spada prawie 10 proc.

Wiesław Żyznowski, prezes Mercator Medical poinformował, że firma pracuje nad strategią rozwoju i planuje przeprowadzenie rebrandingu w celu rozszerzenia swojej działalności na sektory niemedyczne.

"Pracujemy dość intensywnie nad strategią, która będzie mieć większy rozmach niż miałaby, gdyby nie było sytuacji pandemicznej i tych wysokich przychodów i zysków. Jeszcze nie ukończyliśmy tej strategii, do jej zamknięcia brakuje jeszcze czasu liczonego w kilkunastu tygodniach lub kilku miesiącach" - powiedział prezes podczas wideokonferencji.

"Być może nawet za ten czas nie zamkniemy jej w całości, ponieważ dysponujemy i będziemy dysponować o wiele większymi środkami i możliwościami finansowymi, a strategia będzie zakładać szersze wyjście na segmenty i branże inne niż rękawice, a może nawet szersze otworzenie się na branże inne niż środki ochrony osobistej. To musi być synergiczne i mądre rozszerzenie działalności" - dodał.

Zarząd nie zdecydował jeszcze czy strategia zostanie w pełni opublikowana.

"Jeszcze nie zdecydowaliśmy czy strategia zostanie w pełni publicznie zaprezentowana, ponieważ mogą być w niej elementy strategiczne, o których nie chcielibyśmy informować konkurencji. Ostatecznej decyzji jeszcze jednak nie podjęliśmy, zrobimy to po ukończeniu prac nad strategią" - powiedział Żyznowski.

KLIKNIJ I SPRAWDŹ NOTOWANIA AKCJI NA RYNKU GŁÓWNYM GPW

Zarząd poinformował, że planuje przeprowadzenie rebrandingu. Spółka zamierza posługiwać się w wybranych obszarach skróconą nazwą Mercator. Oficjalnie firma nadal będzie nazywać się Mercator Medical.

"Rebranding nie oznacza wyjścia z sektora medycznego, bo absolutnie nie ma tego w planach. Oznacza on bardziej znaczące niż do tej pory rozszerzenie się na sektory pozamedyczne, gdzie również używa się rękawic" - powiedział prezes.

Jak podano, chodzi m.in. o salony fryzjerskie i kosmetyczne, gabinety stomatologiczne i ginekologiczne oraz restauracje. Firma zamierza też rozwinąć portfolio produktów pod własną marką.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

"Rebranding planowany jest na przełom września i października tego roku, a kampania wizerunkowa w ślad za rebrandingiem na 2021 rok" - podała spółka.

Celem rebrandingu jest m.in. zdobycie pozycji lidera w kategorii rękawic w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i zwiększenie udziału w globalnym rynku rękawic, który obecnie wynosi 2 proc.

Mercator Medical to producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Grupa zanotowała w pierwszej połowie 2020 roku 231,1 mln zł zysku netto (2,6 mln zł straty przed rokiem) przy przychodach na poziomie 578 mln zł (+124 proc. rdr).

MERCATOR

42,2000 -0,2000 -0,47% akt.: 10.05.2024, 17:51
  • Otwarcie 42,7000
  • Max 42,8500
  • Min 42,2000
  • Kurs odniesienia 42,4000
  • Suma wolumenu 4 707
  • Suma obrotów 199 823,5000
  • Widełki dolne 38,4500
  • Widełki górne 46,9500
Zobacz również: RENDER GRUPRACUJ BIGCHEESE


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »