Stopklatka zadebiutuje na NewConnect 12 lipca
Stopklatka SA, spółka tworząca najstarszy i jeden z najpopularniejszych w Polsce serwis internetowy o tematyce filmowej, 12 lipca zadebiutuje na rynku NewConnect.
W czerwcu spółka zakończyła ofertę prywatną, w ramach której pozyskała blisko 800 tys. zł. Akcje nowej emisji sprzedane zostały z redukcją w wysokości 37% i stanowiły 10% wszystkich zarejestrowanych.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozbudowę funkcjonalności portalu Stopklataka.pl, co ma się przełożyć na dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej. W okresie od 2007 r. do końca 2009 r. przychody z tego tytułu wzrosły z 1 438,3 tys. zł do 3 571,1 tys. zł, a miesięczna liczba użytkowników portalu zwiększyła się z 961,9 tys. zł do 1 335,7 tys. zł.
W przyszłości Stopklatka SA planuje także wprowadzenie systemu sprzedaży biletów kinowych przez internet.
Ponadto w 31 maja 2010 roku spółka pozyskała nowego inwestora strategicznego, jakim jest Kino Polska TV Sp. z o.o. Sprzedażą objęty został pakiet 1 272 000 akcji serii A, stanowiących ponad 72% kapitału zakładowego spółki oraz tyle samo głosów na Walnym Zgromadzeniu. Przeniesienie akcji na rzecz Kino Polska TV następuje etapami i zakończy się 5 grudnia 2010 roku.
Kino Polska TV od 2007 roku jest członkiem Grupy Mediowej SPI. Partnerstwo tak silnego gracza pozwoli Stopklatce SA już wkrótce wprowadzić nową usługę VoD (Video on Demand), a także zrealizować plany wejścia na rynek czeski, słowacki czy węgierski.
- Stopklatka zdobyła już zaufanie użytkowników portalu i dziennikarzy. Wchodząc na NewConnect chcemy uwiarygodnić spółkę także z oczach Inwestorów i kontrahentów. Jest to nasz pierwszy ale nie ostatni krok na rynku kapitałowym - komentuje Adam Bortnik, prezes spółki.
Autoryzowanym Doradcą Spółki jest Capital One Advisers.