Vedia pomoże oszczędzać energię

Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odtwarzaczy audio i wideo, dzięki współpracy z chińskim partnerem i wprowadzeniu nowych produktów chce osiągnąć poziom 100 mln zł rocznie przychodów - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odtwarzaczy audio i wideo, dzięki współpracy z chińskim partnerem i wprowadzeniu nowych produktów chce osiągnąć poziom 100 mln zł rocznie przychodów - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Vedia chce też sprzedawać więcej elektroniki oraz produkty oświetleniowe i rozwiązania dla energetyki.

Vedia podpisała list intencyjny i rozpoczęła współpracę z francuską firmą GridPocket SAS specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania i serwisów służących zarządzaniu zużyciem energii. Spółka zamierza wprowadzić do swojej oferty urządzenia elektroniczne ułatwiające zarządzanie zużyciem energii elektrycznej w gospodarstwach domowych. Początkowo będą to urządzenia pozalicznikowe, takie jak automatyczne wyłączniki i przedłużacze przeznaczone dla indywidualnych użytkowników. Z czasem Vedia planuje wprowadzenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla sektora energetyki.

Reklama

W ostatnich dniach Vedia podjęła także decyzję o rozszerzeniu asortymentu w innym kierunku i wejściu w następny segment rynku. Dzięki współpracy z firmą Yamatei Ltd. z Hong Kongu Vedia zaoferuje produkty oświetleniowe.

Jako pierwsze na polski rynek zostaną wprowadzone wyświetlacze i ekrany diodowe. Pierwsze zamówienie dotyczące wielkoformatowego ekranu ledowego o wartości 300 tys. zł zostanie zrealizowane jeszcze w tym roku.

Vedia SA prowadzi obecnie z chińskim partnerem rozmowy na temat powołania spółki, której działalność będzie koncentrowała się na produkcji urządzeń i ich dystrybucji na rynku chińskim. Dotychczasowe ustalenia zakładają, że Vedia będzie miała ok. 70 proc. udziałów w nowym przedsięwzięciu w zamian za dokapitalizowanie podmiotu chińskiego.

Celem projektu jest rozszerzenie asortymentu i wprowadzenie europejskiej marki Vedia na rynek chiński. Obecnie wartość sprzedaży chińskiego producenta wynosi blisko 100 mln zł. Firma produkuje i dystrybuuje na rynku chińskim m.in. tablety, odtwarzacze i systemy nawigacji. Po finalizacji kontraktu produkty pod marką Vedia będą oferowane chińskim konsumentom.

- Inwestycja w chińską fabrykę otwiera przed nami nowe możliwości zwiększymy skalę produkcji, poszerzymy asortyment i wprowadzimy nasze produkty na rynek chiński. W mojej ocenie Vedia będzie miała 100 mln obrotów, a za 2 lata osiągnie marżę ze sprzedaży na poziomie 15 proc. Nasza rentowność sprzedaży wzrośnie tym samym o około 7 do 10 proc. Dzięki szerszej i atrakcyjniejszej ofercie zdobędziemy nowe duże kontrakty - powiedział prezes Vedii Mirosław Włodarczyk, cytowany w komunikacie spółki.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: oszczędzanie energii | VEDIA | 100
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »