Z CETO na GPW
Spółka opublikowała prospekt emisyjny sporządzony w związku z ofertą publiczną 5 mln akcji serii B o wartości nominalnej 20 gr każda. Zamierza również wprowadzić do obrotu na rynku regulowanym WGPW 5.169.600 akcji serii A.
Zapisy na 3 mln akcji w transzy małych inwestorów i 2 mln akcji w transzy dużych inwestorów potrwają od 12 do 18 grudnia. Spółka może podjąć decyzję o przesunięciu oferowanych akcji pomiędzy transzami po zakończeniu przyjmowania zapisów. Przesunięciu mogą podlegać jedynie akcje, które nie zostały subskrybowane w jednej z transz pod warunkiem wystąpienia nadsubskrypcji w drugiej z transz. 19 grudnia ustalona zostanie cena emisyjna w oparciu o zapisy w obu transzach podczas przydziału, z przedziału 2 - 2,40 zł.
Mewa S.A. funkcjonuje na polskim rynku od 45 lat. Znana jest też na rynkach Europy Wschodniej i Zachodniej. Sprzedaje produkty pod własnymi markami na rynki Polski, Rosji, Ukrainy, Czech, Litwy i Łotwy, natomiast na rynki krajów starej Unii Europejskiej sprzedaje pod markami odbiorców. W ostatnich latach Mewa S.A. dokonała zmiany profilu działania z firmy produkcyjnej na firmę projektowo - handlową. W 2003 r. zamknięto wydział konfekcji, przenosząc zlecenia produkcyjne na zewnątrz organizacji. Działalność skoncentrowano na tworzeniu i rozwoju marek oraz dystrybucji.
Przy założeniu objęcia przez inwestorów wszystkich akcji serii B po maksymalnej cenie z przedziału cenowego wpływy pieniężne netto z emisji wyniosą około 11,35 mln zł. Pozyskane środki zamierza przeznaczyć na główny cel, jakim jest kontynuacja realizacji strategii polegającej na zbudowaniu silnego wizerunku firmy projektowo - handlowej, opartej o autorskie projekty, silną dystrybucję i zlecanie produkcji na zewnątrz organizacji.
Środki z emisji zostaną przeznaczone na dofinansowanie podstawowej działalności Mewy S.A. w kwocie 5,5 mln zł oraz na rozwój działalności zależnej Spółki Szame w wysokości 5,5 mln zł.
Planowane na 2007 r. inwestycje obejmą:
- zorganizowanie sieci min. 10 własnych salonów z produktami marki LOOKat,
- wydatki na logistykę, rozwój sieci informatycznej oraz zakup maszyn specjalistycznych dla działu projektowo-technologicznego - łącznie ok. 0,6 mln zł,
- inwestycję w Szame Sp. z o.o. w kwocie 5,5 mln zł.
Po przeprowadzeniu oferty publicznej akcje serii B będą stanowiły 49,17% kapitału spółki co odpowiada 49,17% udziałowi w głosach na WZ.