InPost rzuca wyzwanie Google i Apple. "Największa innowacja od czasu Paczkomatu"

InPost już niebawem wdroży nową usługę InPost Pay, o której we wtorek na spotkaniu w warszawskim The Tide, opowiedział prezes InPostu, Rafał Brzoska. Jak zachwalał biznesmen, to szansa na zrewolucjonizowanie zakupów online, a dla jego firmy największa innowacja od wdrożenia Paczkomatów. Co ciekawe, uważni obserwatorzy rynku mogli dostrzec, że już w 2021 roku InPost pracował nad rozwiązaniem płatności bezgotówkowych. Wówczas zarejestrowano jednak w Urzędzie Patentowym nazwę InPost Izi.

  • InPost rusza ze swoją własną usługą płatności bezgotówkowych.

  • Pierwszy raz o Inpost Pay, wówczas jako Inpost Izi, usłyszeliśmy, gdy firma rejestrowała nazwę w 2021 roku.

  • Nowa usługa firmy Rafała Brzoski pojawi się najpierw w 1500 sklepów.

InPost zapowiedział uruchomienie nowej usługi InPost Pay, która już niedługo ma "absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online", jak zachwalał na konferencji z handlowcami Rafał Brzoska, prezes firmy. Tym samym biznesmen wyłożył karty na stół w kwestii rozwiązania, o którym wiadomo, że InPost pracował nad nim od 2021 roku, a w ostatnich miesiącach było testowane w ścisłym gronie "family nad friends" InPostu.

Reklama

InPost już oficjalnie zapowiedział InPost Pay. Firma rzuca wyzwanie Apple i Google

InPost Pay, jak wskazuje nazwa, to własna, należąca do InPostu usługa płatności bezgotówkowych. Tym samym polski InPost wchodzi na rynek rozwiązań, które dotąd Polacy dobrze znali chociażby w wydaniu Google Pay, zamontowanego w telefonach z systemem Android czy Apple Pay, który jest jego odpowiednikiem w telefonach Apple iPhone.

InPost Pay ma skrócić czas realizacji zakupów, a szczególnie odczuć ma to niemal 11 mln użytkowników aplikacji InPost, z którą płatność będzie powiązana. Usługa ma być prosta i wygodna w obsłudze, a głównym celem jest "eliminowanie niepotrzebnych kliknięć".

- InPost Pay jest największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu. Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - przekonywał na konferencji Rafał Brzoska.

Gdzie będzie InPost Pay? Z płatności bezgotówkowych firmy skorzysta najpierw 1500 sklepów

InPost Pay ma w pierwszej kolejności pojawić się w 1500 sklepach internetowych, które zdecydowały się na skorzystanie z usługi InPostu. Klienci sklepów oferujących tę usługę będą mogli z niej skorzystać z niej po skompletowaniu koszyka i przejściu do podsumowania. Do finalizacji płatności bezgotówkowej potrzeba będzie przejść do aplikacji InPostu i tam zatwierdzić płatność oraz wybrać sposób dostawy towaru.

Sposób płatności w ramach InPost Pay też ma pozostać kwestią wyboru. Za pośrednictwem usługi skorzystać będziemy mogli na przykład z przypisanej do aplikacji:

  • karty debetowej,
  • karty kredytowej,
  • Blika.

Finalizacja zakupów przy użyciu InPost Pay oraz doręczenia towaru za pomocą odbioru w Paczkomacie InPostu ma zostać maksymalnie uproszczona. W zasadzie wszystko ograniczać się ma do jednego kliknięcia.

Rafał Brzoska mówi o "kolejce chętnych". W tym roku usługa trafić ma do kilkuset sklepów

- Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej - przekonywał na konferencji Rafał Brzoska. W sumie w pierwszej kolejności skorzystać ma z niej 1500 sklepów, a możliwość skorzystania z InPost Pay najpierw trafi do polskich klientów. Jak podaje portal cashless.pl, do końca roku pojawić się ma w 800 podmiotach.

Najwcześniej implementacji rozwiązania możemy spodziewać się w ciągu najbliższych tygodni. InPost swoją usługę InPost Pay wdraża z pomocą Aion Banku. Nie brak komentarzy, że InPost Pay może osiągnąć sukces, co bez wątpienia może ułatwić spora baza klientów. Podkreślmy, że InPost cieszy się niemałą popularnością. Z aplikacji firmy Rafała Brzoski korzysta już niemal 11 mln klientów.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost | Rafał Brzoska | paczkomat | płatności bezgotówkowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »