Abpol Company Polska S.A. utrzymuje zyski
Abpol Company Polska S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, opublikowała wyniki finansowe za 2 kw. br. W tym okresie Abpol miał 34 tys. zł zysku netto, a przychody wyniosły 1.220 tys. zł. Spółce udało się także wprowadzić swoje produkty do kolejnych sieci handlowych.
Spółka zanotowała w 2 kw. br. bardzo dobry wynik finansowy na poziomie zysku ze sprzedaży, który wyniósł 248 tys. zł wobec 83 tys. zł w analogicznym okresie 2013 r. Było to możliwe dzięki znaczącemu obniżeniu kosztów działalności operacyjnej poprzez redukcję kosztów stałych. W 2 kw. 2013 r. Spółka miała 1.339 tys. zł przychodów oraz wypracowała 50 tys. zł zysku netto. Nieco gorszy wynik w minionym kwartale był efektem poniesienia jednorazowych wysokich kosztów finansowych związanych z zakończeniem współpracy z jednym z dostawców.
"Spółka zgodnie z planem kontynuuje przebudowę oferty i koncentruje się na najbardziej marżowych produktach. Jednocześnie ogranicza koszty związane z dystrybucją i utrzymaniem. Miniony kwartał był dla Spółki bardzo ważnym okresem. Udało się wprowadzić produkty do kolejnych odbiorców - efekty tych działań powinny być widoczne jeszcze w tym roku, oraz zakończyć rozliczenia z jednym z dostawców, co wpłynęło na wysokie koszty finansowe w II kwartale." - mówi Olgierd Wejner.
Abpol rozszerzył w poprzednim kwartale kanały dystrybucyjne swoich produktów o kolejne sieci handlowe. W kwietniu Spółka wprowadziła prezerwatywy marki własnej You&Me do sieci Intermarche. Z kolei w maju produkty Abpolu trafiły do Saloników Prasowych Kolportera. Podejmowane przez Zarząd kroki są zgodne z przyjętą strategią rozwoju, zakładającą pozyskiwanie nowych partnerów w zakresie dystrybucji produktów.
"Spółka do końca roku planuje wprowadzenie swoich produktów jeszcze do minimum 2-3 sieci convinience oraz kilku podmiotów działających w rynku hurtowym. W planach jest też przebudowa i odświeżenie części produktów." - dodaje Wejner.
ZWZA Spółki zmieniło jej Statut i upoważniło Zarząd do podwyższenia kapitału zakładowego w ciągu trzech lat o kwotę maksymalnie 2,7 mln zł. Emitent rozważy emisję do 2,7 mln akcji w zależności od potrzeb kapitałowych na dalszy rozwój sprzedaży. Pozyskane środki zostałyby przeznaczone na wprowadzenie produktów do sprzedaży w kanałach nowoczesnych (hipermarkety i dyskonty), zwiększenie środków obrotowych oraz ew. produkcję marek własnych dla dedykowanych odbiorców Obecnie kapitał zakładowy Abpolu wynosi 4.141.308 zł i dzieli się na 4.141.308 akcji serii A oraz B o wartości nominalnej 1 zł każda.
Abpol wypracował w 2013 r. zysk netto na poziomie 81 tys. zł, a przychody ze sprzedaży sięgnęły wyniosły 7.719 tys. zł. Osiągnięty zysk został w całości przeznaczony na kapitał zapasowy. Spółka liczy na znaczącą poprawę wyników finansowych w następnych kwartałach dzięki wprowadzaniu swoich produktów do kolejnych sieci handlowych.
opr MZB