Abpol Company Polska S.A. zwiększył przychody o 15%

Abpol Company Polska S.A., osiągnął w minionym roku zysk EBITDA na poziomie 579 tys. zł, a jego przychody wyniosły 7.719 tys. zł. Spółce udało się również powrócić na rynek prezerwatyw z nową marką własną "You&Me".

Abpol Company Polska S.A., osiągnął w minionym roku zysk EBITDA na poziomie 579 tys. zł, a jego przychody wyniosły 7.719 tys. zł. Spółce udało się również powrócić na rynek prezerwatyw z nową marką własną "You&Me".

W 2012 r. wartość przychodów ze sprzedaży sięgnęła 6.744 tys. zł, więc ubiegłoroczny wynik pokazuje blisko 15% poprawę. Natomiast w przypadku wyniku finansowego na poziomie EBITDA, który rok wcześniej wyniósł 469 tys. zł, Abpol zwiększył jego wartość o niecałe 24%. Spółka wypracowała w 2013 r. zysk netto wynoszący 81 tys. zł wobec 97 tys. zł w 2012 r. Nieco gorszy wynik netto był związany z dużymi nakładami poniesionymi na wprowadzenie nowych marek do sprzedaży.

"Ubiegły rok był bardzo ważny dla Spółki. Po trzech latach nieobecności na rynku prezerwatyw wróciliśmy do tej kategorii produktów. Dzięki poniesionym nakładom, wiedzy i doświadczeniu oraz zaufaniu odbiorców, udało nam się wprowadzić nowy asortyment do większości dystrybutorów w rynku tradycyjnym i części sieci convenience.

Reklama

Daje to solidne podstawy do kolejnego etapu rozwoju, czyli zwiększania obecności produktów w punktach detalicznych, co automatycznie przełoży się na zwiększenie poziomu sprzedaży." - mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Spółki w 2013 r. był debiut na rynku NewConnect, który miał miejsce w kwietniu. Z oferty prywatnej udało jej się pozyskać ponad 770 tys. zł na dalszy rozwój. Zgodnie z zapowiedziami Abpol wprowadził do oferty prezerwatywy nowej marki własnej "You&Me", z którą zamierza w ciągu 3 lat zdobyć 10% udziału w rynku. Ze swoją poprzednią marką własną prezerwatyw "Rosetex" udało mu się osiągnąć nawet 23% udziału w rynku.

Abpol w ubiegłym roku wprowadził swoje produkty do sieci dystrybucyjnej Eurocash/KDWT - jednego z największych dystrybutorów produktów FMCG w Polsce. W sierpniu Spółka poszerzyła również swój asortyment produktów w sieci dystrybucyjnej Polskiego Tytoniu o prezerwatywy marki You&Me, co przyczyniło się do rozpoczęcia we wrześniu ich sprzedaży w ogólnopolskiej sieci handlowej Inmedio/Relay. Natomiast w grudniu Abpol wprowadził swoje produkty do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw BP Polska.

- Po roku obecności na rynku NewConnect Spółka bardzo pozytywnie ocenia decyzję o wprowadzeniu akcji do obrotu na alternatywnym rynku. Z perspektywy czasu Spółka nie tylko zyskała dodatkowy kapitał, ale też wiarygodność i zaufanie wśród swoich kontrahentów. Jednocześnie zakładamy także możliwość dalszego pozyskiwania kapitału poprzez giełdę szczególnie w celu realizacji kolejnych etapów rozwoju sprzedaży prezerwatyw. - dodaje Wejner.

W pierwszym kwartale tego roku Spółka weszła do wielu nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kilka dni później Abpol przedłużył umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty Spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »