Alda planuje ekspansję na zagraniczne rynki

Alda, producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego planuje zwiększyć swoje wyniki poprzez rozszerzenie współpracy z dystrybutorami zagranicznymi i zwiększenie obecności na rynkach zagranicznych. Spółka planuje modernizację parku maszynowego i chce utrzymać w najbliższym roku dwucyfrową dynamikę przychodów rdr - poinformował PAP prezes Aldy, Marek Fryc, podczas debiutu spółki na rynku NewConnect.

Alda, producent i dystrybutor artykułów gospodarstwa domowego planuje zwiększyć swoje wyniki poprzez rozszerzenie współpracy z dystrybutorami zagranicznymi i zwiększenie obecności na rynkach zagranicznych. Spółka planuje modernizację parku maszynowego i chce utrzymać w najbliższym roku dwucyfrową dynamikę przychodów rdr - poinformował PAP prezes Aldy, Marek Fryc, podczas debiutu spółki na rynku NewConnect.

"Szacujemy, iż przychody ze sprzedaży eksportowej mogą wynieść w tym roku nawet 1 mln zł. Jednak ostateczne wyniki podane zostaną w raporcie rocznym" - powiedział Fryc.

W porównaniu do roku 2010, zwiększenie sprzedaży eksportowej do poziomu 1 mln zł może oznaczać wzrost rdr o ok. 20-30 proc.

Spółka nadal generuje większość swoich przychodów na terenie Polski. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej, głównie na rynku niemieckim. Produkty spółki trafiają także m.in. na Łotwę, do Czech i Wielkiej Brytanii.

W najbliższych latach Alda chce stopniowo zwiększać swoją obecność na rynkach zagranicznych, w krajach takich jak Mołdawia, Ukraina czy Iran.

Reklama

"We wrześniu byliśmy na targach AGD na Ukrainie. Tam nawiązaliśmy kontakt z firmą mołdawską, z którą podpisaliśmy umowę o dystrybucji naszych koszowych produktów. Przygotowujemy także ofertę na rynek irański" - poinformował Fryc.

Prezes dodał, że spółka w dalszej perspektywie nie wyklucza akwizycji na rynku rodzimym. Na razie jednak planuje skupić się na realizacji celów emisyjnych, wśród których wymienia rozbudowę parku maszynowego, zwiększenie powierzchni magazynowej oraz zwiększenie kapitału obrotowego.

Strategia rozwoju spółki na najbliższe lata zakłada modernizację parku maszynowego, która, jak poinformował prezes, ma objąć wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań oraz wymianę starych maszyn na nowe.

Alda chce ponadto umocnić pozycję producenta nieelektrycznych artykułów gospodarstwa domowego, a także rozszerzyć produkcję i sprzedaż w grupie "koszy na śmieci". Spółka planuje również inwestycje w linię do produkcji stojaków choinkowych.

"Sądząc po tym, co mamy w planach, rok 2012 zapowiada się bardzo dobrze. Spodziewam się, iż dynamika przychodów będzie dwucyfrowa" - poinformował prezes.

Po trzech kwartałach 2011 roku spółka wypracowała przychody na poziomie 6,93 mln zł przy zysku netto powyżej 123 tys. złotych. W całym 2010 r. przychody Aldy wyniosły 7,36 mln zł, zaś zysk netto 14,11 tys. zł.

Alda zajmuje się produkcją i sprzedażą artykułów gospodarstwa domowego. W ofercie spółki znajdują się m.in. różnego rodzaju kosze, czajniki, chlebaki, naczynia żaroodporne i wieszaki. Alda świadczy też usługi malowania proszkowego, tłoczenia elementów na prasach, spawania i montażu.

Odbiorcami produktów spółki są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD i mniejsze sklepy posiadające w swojej ofercie produkty AGD.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »