ATM Grupa zapowiada kolejne akwizycje

ATM Grupa, niezależny producent programów telewizyjnych, zamierza jeszcze w tym roku rozpocząć procesy akwizycyjne kolejny spółek działających w branży, w tym za granicą - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Kurzewski, prezes grupy.

ATM Grupa, niezależny producent programów telewizyjnych, zamierza jeszcze w tym roku rozpocząć procesy akwizycyjne kolejny spółek działających w branży, w tym za granicą - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Kurzewski, prezes grupy.

Niedawno ATM Grupa informowała o przejęciu dwóch producentów: "Profilmu" i "Studia A", dzięki czemu jej udział w rynku wzrósł do 14 proc.
- Rozpoczęliśmy konsolidację rynku poprzez przejęcia podmiotów i wspólne przedsięwzięcia - powiedział prezes.

Wyjaśnił, że ATM Grupa będzie chciała przejmować producentów, którzy mają wiele pomysłów na nowe produkcje, ale nie mają własnych środków na ich realizację.
Prezes nie powiedział, jaki udział w rynku chciałaby osiągnąć spółka po zakończeniu przejęć. Ujawnił jednak, że w ciągu kilku lat chciałby podwoić wielkość firmy.

Reklama

Kurzewski dodał jednocześnie, że ATM Grupa jest zainteresowana również zakupami firm za granicą, zarówno na wschodzie, jak i na zachodzie, ale nie podał szczegółów.

ATM Grupa zamierza wydać na przejęcia w kraju 20-30 mln zł, a 10-20 mln zł na przejęcie producenta w Europie.

Z emisji 700.000 akcji serii D z prawem poboru, spółka chce pozyskać co najmniej 138 mln zł netto. Spółka od 20 do 30 mln zł zamierza przeznaczyć na przejęcia krajowych producentów telewizyjnych w latach 2007-2009 - poinformowała spółka w skrócie prospektu emisyjnego.

"W pierwszej kolejności środki pozyskane z emisji skierowane będą na działania akwizycyjne, a w dalszej perspektywie na inwestycje o charakterze rzeczowym" - podano w prospekcie.

W latach 2007-2008 ATM Grupa planuje również wydać 15 mln zł na projekty związane z telewizją internetową w Polsce. Łącznie inwestycje w kraju wyniosą 35-45 mln zł.

Jeśli chodzi o zagranicę to spółka podała, że na akwizycje na rynku europejskim w 2008 roku może wydać 10-20 mln zł. Dodatkowo w latach 2007-2008 przeznaczy 10 mln zł na projekt ukraiński i niemiecki.

ATM Grupa zamierza też budować studia telewizyjne, m.in. w Warszawie (40 mln zł) i Gdańsku (15 mln zł). Ich budowa jest przewidziana odpowiednio na 2008 i 2009 rok.

Koszt zakupu sprzętu w technologii wysokiej rozdzielczości (HD) do 2009 roku spółka szacuje na 30 mln zł.

5 czerwca przypadał dzień prawa poboru. Spółka zadeklarowała, że ostateczna cena emisyjna zostanie podana do 26 lipca. W dniach od 1 do 3 sierpnia będą przyjmowane zapisy w ramach wykonania prawa poboru.

Oferującym akcje ATM Grupy jest Mercurius Dom Maklerski.

ATM Grupa produkuje programy telewizyjne na zlecenie Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4), Telewizji Polskiej oraz Magna Entertainment.

Prezes ATM Grupy zapowiedział, że po zakończeniu emisji akcji D spółka opublikuje prognozę na ten rok.

Spółka poinforowała dziś w komunikacie , że kupiła 75 proc. udziałów spółki Studio A sp. z o.o. za 6 mln zł.

"Cena nabycia 75 udziałów o łącznej wartości nominalnej 37,5 tys. zł wynosi 6 mln zł, z zastrzeżeniem, że cena ta zostanie skorygowana o wartość aktywów netto, wynikającą z bilansu, będącego częścią sprawozdania finansowego, sporządzonego na dzień sprzedaży udziałów a następnie zweryfikowanego przez niezależnego audytora" - podano w komunikacie.

Firma nabyła udziały od Macieja Strzembosza i Doroty Hawliczek.

Kapitał zakładowy Studio A Sp wynosi 50.000 zł i dzieli się na 100 udziałów w całości prawidłowo opłaconych, o wartości nominalnej 500 zł każda.

Podstawowym przedmiotem działalności Studio A jest produkcja telewizyjna i filmowa i obecny profil działalności zostanie utrzymany.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: studio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »