Black Point podsumowuje pierwszy rok obecności na giełdzie
Lider polskiego rynku alternatywnych materiałów do druku Black Point S.A. (NewConnect: BPN) podsumowuje pierwszy rok obecności na giełdzie.
Spółka pod względem wartości rynkowej szacowanej na 55 mln zł zajmuje obecnie 28. miejsce spośród 245 notowanych na rynku NewConnect (średnia rynkowa: 26 mln zł).
- Debiut Black Pointa na giełdzie był ukoronowaniem ponad 20 lat działalności w branży alternatywnych materiałów do druku w Polsce - mówi Piotr Kolbusz, założyciel Black Point S.A., największy udziałowiec spółki.
- Dzisiaj Black Point, na tle innych notowanych na NewConnect spółek, to przykład stabilnego i wiarygodnego biznesu, którego aktualna pozycja i wycena są atrakcyjne dla inwestorów - dodaje.
Aktualnie wskaźnik C/Z spółki na podstawie skonsolidowanych danych finansowych za rok 2010 wynosi dla Black Pointa 10, podczas gdy dla całego rynku NewConnect wynosi on 25.
Atrakcyjność wyceny wspiera dodatkowo wysoka efektywność: ROA spółki wynosi 14,5 proc. (średnia rynkowa: 11 proc.). ROE, przy zerowym zadłużeniu spółki to 21,5 proc. (średnia 21 proc.).
Należąca do Grupy Black Point spółka Eco Service w czerwcu 2010 roku otworzyła spółkę w Chinach, dzięki czemu uzyskała jeszcze szerszy dostęp do dalekowschodniego rynku.
- Spółka od lat współpracuje z partnerami z Europy, Stanów i Azji. Teraz dzięki uruchomieniu Eco Service China wzmocniła swoją pozycję jako ważnego udziałowca globalnego rynku handlu pustymi kartridżami - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A.
Kolejne miesiące obecności na giełdzie to dla Black Pointa pozyskiwanie nowych partnerów dystrybucyjnych w Europie i intensywna rozbudowa oferty produktowej. Na rynku pojawiły się dwie nowe linie - tonery Super Plus i atramenty Black Point XL.
Do najbardziej prestiżowych kontraktów ostatnich miesięcy należała umowa z CHS Hungary, jednym z największych dystrybutorów IT na Węgrzech. Dzięki niej tusze i tonery polskiego producenta dostępne są w marketach Media Markt i Saturn na terenie całych Węgier. Black Point swoje produkty eksportuje już do Czech, na Słowację oraz do krajów nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia).
Black Point intensywnie rozwija swoją obecność w Polsce. Sukcesem było np. podpisanie umowy z jednym z największych polskich dystrybutorów rynku IT - firmą ABC Data. Black Point zyskał dzięki temu dostęp do kolejnych tysięcy punktów sprzedaży w całym kraju.
W 2010 roku spółka odnotowała przychody na poziomie 71,5 mln zł i zysk brutto w wysokości 6,9 mln zł. Od lat obserwuje stały wzrost wyników. Najdynamiczniejszy rozwój Grupy przypadł na okres 2008 - 2011. W tym czasie Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie niemal 60 proc. i zysku o ponad 70 proc.
Sprawdź bieżące notowania Black Point S.A. na stronach INTERIA.PL