Budus zadebiutował z sukcesem
Budus zadebiutował 24 czerwca na NewConnect. Akcje na debiucie wzrosły o o 16,3 proc., do 32 zł. Na zamknięciu walory kosztowały 30,90 zł po zwyżce o 12,4 proc. Cena emisyjna, w niepublicznym obrocie organizowanym na przełomie 2010/2011, wynosiła 27,50 zł za akcję. Oferta Budusa cieszyła się dużym zainteresowaniem inwestorów, także instytucjonalnych i była jedną z największych w historii rynku alternatywnego.
- 60 lat historii zobowiązuje, dlatego też w jubileuszowym roku istnienia firmy zrobiliśmy pierwszy krok w kierunku giełdy. Wierzymy, że to dobry impuls do dalszego rozwoju spółki. Liczymy na wzrost świadomości marki na rynku ogólnopolskim. Mamy nadzieję, że uda nam się trafić do nowych klientów w obszarach, w których już funkcjonujemy, a także do klientów z obszarów zupełnie nowych - podkreślił Leon Ucka, prezes Budus S.A.
- Z obecnością na giełdzie wiążemy duże plany, co do możliwości pozyskania kapitału w przyszłości. Przygotowanie i realizacja znaczących projektów umożliwi nam pozyskanie kapitału od nowych akcjonariuszy i będzie źródłem kolejnego wzrostu wartości spółki - zaznaczył Mariusz Kempka, wiceprezes i dyrektor ds. rozwoju Budusa.
Prezes podkreślał znaczenie kapitału ludzkiego, który decyduje o wartości firmy. Bycie ogólnopolską spółką, wyspecjalizowaną w wielu dziedzinach, z bardzo szeroką gamą produktów to model dzięki, któremu firma potrafi się obronić.
- Jeśli działania trzech grup, a więc właścicieli, zarządu i pracowników są skoncentrowane na jednym celu w kierunku wzrostu firmy to pokonanie trudniejszych okresów i dekoniunktury, rynkowej jest dużo łatwiejsze. Taką strategię też realizujemy w Budusie. Mamy bardzo doświadczoną kadrę. Chcemy pozostać firmą o wymiarze ogólnopolskim. Interesują nas nowe rynki zbytu, dywersyfikacja produktów i kolejne referencje. Te ostatnie mają dla nas szczególne znaczenie, gdyż w działalności budowlanej trzeba posiadać odpowiednie zaplecze finansowe, kadrę i umieć wykazać, że zbudowało się coś wielkiego - podkreślił Leon Ucka.
W ramach private placement BUDUS pozyskał 28 875 000 złotych. Była to nowa emisja akcji serii C w trybie subskrypcji prywatnej. Sprzedano 1 050 000 akcji serii C, które objęło m.in. pięć funduszy inwestycyjnych (łącznie objęły one 63 proc. akcji serii C). Dzięki ofercie, Budus otrzymał poważny zastrzyk kapitału, który posłuży na zrefinansowanie zakupionej przez spółkę Przedsiębiorstwa Robót Drogo-Mostowych w Wadowicach oraz na zasilenie kapitału obrotowego.
Istotne plany inwestycyjne, zakładają także realizację deweloperskiego projektu. Jest to centrum usługowo handlowe o powierzchni użytkowej do 30 tysięcy metrów kwadratowych we wschodnim rejonie polskim. Obecnie trwa proces komercjalizacji, który jest niezwykle istotny dla takiego projektu. Spółka planuje rozpoczęcie budowy na pierwszy kwartał 2012 roku, a jej zakończenie na koniec drugiego kwartału 2013 r.
Opr. KM