Grupa IBC POLSKA F&P: 22 proc. wzrostu zysku netto w III kw. 2014 r.

W trzecim kwartale 2014 r. Grupa IBC (NewConnect: IBC) wypracowała niemal 450 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 4,3 mln zł. Sprzedaż grupy w porównaniu do poprzedniego roku wzrosła o 5,9 proc. W ujęciu narastającym grupa wypracowała ponad 10 mln zł przychodów, ponad 644 tys. zł więcej w stosunku do trzech kwartałów 2013 r.

W trzecim kwartale 2014 r. Grupa IBC (NewConnect: IBC) wypracowała niemal 450 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 4,3 mln zł. Sprzedaż grupy w porównaniu do poprzedniego roku wzrosła o 5,9 proc. W ujęciu narastającym grupa wypracowała ponad 10 mln zł przychodów, ponad 644 tys. zł więcej w stosunku do trzech kwartałów 2013 r.

Trzeci kwartał grupa zamknęła sprzedażą na poziomie 4,3 mln zł, narastająco przychody grupy wyniosły 10,1 mln zł. Wobec poprzedniego roku stanowi to odpowiednio wzrost o 5,9 proc. i 6,8 proc. Wzrost wyników podyktowany jest dwoma, głównymi czynnikami - wzrostem przychodów na poziomie jednostkowym oraz znacznej poprawie sytuacji sprzedażowej w spółce zależnej IBC Euroserwis.

- W trzecim kwartale w IBC Polska F&P, spółce matce, odnotowany wzrost sprzedaży wyniósł 34 proc. rok do roku. Jest to skutek rozwoju oferty produktowej oraz kanałów sprzedaży. Ponadto intensyfikowaliśmy sprzedaż witryn chłodniczych oraz kontynuowaliśmy również prace nad wdrożeniem do sprzedaży nowej linii produktowej - bezzapachowych urządzeń gastronomicznych. Dzięki temu odnotowaną rok wcześniej jednostkową kwartalną stratę zamieniliśmy na 231 tys. zł zysku netto. Stratę w kwocie 271 tys. zł w ujęciu narastającym zamieniliśmy na 243 tys. zł zysku netto. Na poziomie spółki zależnej odnotowaliśmy wzrost przychodów o ponad 115 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2014. Nasi kontrahenci przestali serwisować urządzenia na własną rękę - mówi Andrzej Plak, prezes zarządu IBC Polska F&P.

Reklama

Grupa IBC Polska F&P to dostawca kompleksowych usług oraz specjalistycznych urządzeń i instalacji dla branży gastronomicznej. Odbiorcami są producenci piwa i napojów bezalkoholowych, minibrowary, hotele, puby, dyskoteki i restauracje, a wśród stałych klientów znajdują się takie marki jak Pepsi-Cola Żywiec, Tyskie, Carlsberg, KFC, Pizza Hut czy RedBull. Poprzez spółkę zależną firma zapewnia obsługę posprzedażową - serwisy i remonty oferowanych urządzeń chłodniczych i gastronomicznych.

Sprawdź notowania spółki IBC POLSKA na stronach INTERIA.PL

- - - - - -

IBC Polska F&P zajmuje się projektowaniem, wykonawstwem indywidualnych, niestandardowych instalacji wykorzystywanych w gastronomii oraz dostarczeniem niezbędnych specjalistycznych urządzeń gastronomicznych, instalacji napojowych oraz materiałów POS. Firma poprzez spółkę zależną IBC Euroserwis zapewnia również obsługę posprzedażową, czyli serwisy i remonty oferowanych urządzeń chłodniczych i gastronomicznych.

Odbiorcami produktów i usług oferowanych przez Grupę IBC są producenci piwa i napojów bezalkoholowych, minibrowary, hotele, puby, dyskoteki i restauracje. Emitent oferuje również urządzenia i akcesoria do wyposażenia kuchni, baru i firm cateringowych. Wśród stałych klientów Grupy warto wyróżnić takie marki jak: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, Żywiec, Tyskie, Warka, Carlsberg, Lech, Okocim, Heineken, Pepsi-Cola i Coca-Cola.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »