Grupa TelForceOne po I kw. 2015 r.: Wzrost przychodów i znacząca poprawa cash flow

Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za I kw. 2015 r. Grupa wypracowała w tym okresie ponad 60 mln zł przychodów i 2,5 mln zł EBITDA.

Grupa TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za I kw. 2015 r. Grupa wypracowała w tym okresie ponad 60 mln zł przychodów i 2,5 mln zł EBITDA.

Przychody ze sprzedaży w I kw. 2015 r. wyniosły 63,3 mln zł, co stanowi wzrost o 13,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk brutto na sprzedaży ukształtował się na poziomie 13,8 mln zł, EBITDA 2,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,6 mln zł. Grupa wypracowała marżę brutto na sprzedaży na poziomie 21,9 proc., marża EBITDA wyniosła 4,0 proc., marża EBIT 3,1 proc., a marża netto 0,9 proc.

Zarówno wypracowane zyski, jak i marże są niższe niż w I kw. 2014 r. - Na poziom zysku negatywny wpływ miał przede wszystkim wzrost kursu dolara oraz wzrost kosztów sprzedaży. Umocnienie się dolara widać zarówno w różnicach kursowych, jak i na poziomie marży brutto na sprzedaży. Wzrost kosztów sprzedaży wynikał głównie ze znaczących nakładów poniesionych na udział spółek w największych światowych imprezach branżowych oraz na intensywne prace badawczo-rozwojowe w zakresie technologii komórkowych GSM w tym aplikacji programistycznych oraz oświetlenia LED, fotowoltaiki i automatyki - wyjaśnia Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne.

Reklama

Od początku roku spółki z Grupy: TelForceOne oraz myPhone, intensywnie pracują nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów. W tym celu zdecydowały się na zaistnienie na wszystkich najważniejszych światowych wydarzeniach branżowych - Consumer Electronics Show w Las Vegas, targach Distree EMEA 2015 w Monaco oraz MWC 2015 w Barcelonie, jak również tradycyjnie CeBIT 2015 w Hanowerze. W wydarzeniach tych biorą udział przedstawiciele kluczowych operatorów komórkowych, światowych dystrybutorów i największych sieci sprzedażowych.

- W tym roku jednym z naszych głównych celów jest ekspansja zagraniczna. Chcemy być obecni z naszymi produktami nie tylko w krajach europejskich, ale także na innych kontynentach. Globalne targi międzynarodowe to doskonała okazja do budowania nowych, cennych kontaktów biznesowych - mówi Wiesław Żywicki. - To naturalne, że najpierw trzeba zainwestować i ponieść nakłady finansowe na udział w imprezach, żeby potem móc czerpać korzyści z tej obecności. Nie ukrywam, że dla spółki takiej jak nasza koszty te są bardzo znaczące, ale gdybyśmy nie byli przekonani że warto, to nie podejmowalibyśmy takich działań - dodaje. Efekty udziału w międzynarodowych imprezach już są widoczne - w ostatnich miesiącach spółki z Grupy podpisały umowy m.in. z partnerami z Francji, Hiszpanii, Słowacji, Bułgarii i Estonii.

Na poziom zysku z działalności operacyjnej wpływ miało także ujemne saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, które wynikało głównie z rygorystycznie tworzonych odpisów na zapasy związanych z ryzykiem utraty ich wartości oraz ewentualnych reklamacji. - Tak jak podkreślaliśmy, od zeszłego kwartału znaczącej zmianie uległa polityka prezentacji danych. W porozumieniu z audytorem wprowadziliśmy m.in. bardziej restrykcyjne zasady tworzenia odpisów - wyjaśnia Wiesław Żywicki.

W I kw. 2015 r. Grupa znacząco poprawiła cash flow w stosunku do ostatniego raportowanego okresu. Przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 5,3 mln zł.

Zgodnie z zapowiedziami w 2015 r. TelForceOne, poza ekspansją zagraniczną, skupia się także na poprawie rentowności. - W zeszłym półroczu podjęliśmy szereg działań zmierzających do zwiększenia naszych udziałów rynkowych, czego następstwem był spadek marż. W tym roku koncentrujemy się głównie na poprawie rentowności, co już można obserwować. W I kw. br. marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,26 pp. kw./kw. - mówi Wiesław Żywicki.

O Grupie Kapitałowej TelForceOne

Grupa TelForceOne jest największym w Polsce dystrybutorem akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej, producentem i dystrybutorem smartfonów oraz telefonów komórkowych myPhone oraz tabletów myTAB. W portfolio produktowym Grupy znajdują się także e-papierosy, materiały eksploatacyjne do drukarek oraz innowacyjne źródła światła LED - wszystkie produkowane i sprzedawane pod markami własnymi. Do Grupy należy także sieć specjalistycznej sprzedaży detalicznej Teletorium, działająca na zasadzie franczyzy.

Obecnie Grupa Kapitałowa oferuje w kraju oraz za granicą kilkanaście tysięcy różnych produktów. Koncepcje linii produktowych i główne produkty projektowane są w Polsce przez wysokiej klasy inżynierów. Większość produktów wytwarzanych jest natomiast na Dalekim Wschodzie, gdzie każdy etap produkcji nadzorowany jest przez polskich specjalistów i niezależne globalne instytucje certyfikujące.

Główny kanał dystrybucyjny Grupy stanowią wielkopowierzchniowe sieci handlowe, m.in. Auchan, Biedronka, Kauflandl, Lidl, Makro Cash&Carry, Real, Makro Cash&Carry, Saturn i Media Markt. Sprzedaż poza granicami Polski generuje około połowy przychodów Grupy.

Głównymi zamierzeniami TelForceOne w najbliższych kwartałach jest zachowanie ciągłego i stabilnego rozwoju oraz dalsze umacnianie pozycji na rynku urządzeń mobilnych.

W skład Grupy Kapitałowej TelForceOne wchodzi siedem spółek zależnych. Od 2007 roku akcje TelForceOne notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Głównym akcjonariuszem TelForceOne jest Sebastian Sawicki posiadający wraz z podmiotami powiązanymi ponad 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »