InwazjaPC zwiększy przychody

Rozmowa z Krzysztofem Sewerynem, Prezesem Zarządu InwazjaPC S.A.

Rozmowa z  Krzysztofem Sewerynem, Prezesem Zarządu InwazjaPC S.A.

Panie Prezesie, na czym buduje Pan biznes swojej Spółki?

InwazjaPC.pl prowadzi działalność w zakresie handlu w branży IT. Specjalizujemy się w sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania komputerowego. Jesteśmy liderem sprzedaży laptopów w Polsce. W naszej ofercie znajduje się ponad 10 000 aktywnych produktów nabywanych po cenach producenta, co pozwala nam na kształtowanie konkurencyjnej polityki cenowej. W strukturze sprzedaży dominują sklepy stacjonarne. Oddziały ogólnopolskiej sieci liczą aktualnie 25 salonów InwazjaPC.pl, które znajdują się m.in. w Białymstoku, Katowicach, Lublinie, Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Szczecinie oraz Wrocławiu. Ponadto, w związku z rosnącą tendencją do e-zakupów w społeczeństwie rozwijamy dystrybucję kanałów internetowych. Do tego celu wykorzystujemy własny sklep internetowy oraz platformy aukcyjne.

Reklama

Sektor IT, ucierpiał podczas kryzysu gospodarczego, lecz od ubiegłego roku notuje wyraźne ożywienie. Proszę powiedzieć jak spółka radzi sobie w obecnych warunkach rynkowych?

Polski rynek IT pod względem wartościowym jest zdecydowanie największy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, osiągając wartość 27,8 mld zł w 2010 r. Podstawowymi determinantami jego rozwoju jest sytuacja gospodarcza kraju, poziom wzrostu PKB, planowane wydatki inwestycyjne przedsiębiorstw oraz wzrost zamożności społeczeństwa. Bazując na tych danych, które w przypadku Polski wyglądają bardzo obiecująco, przewidywać można dalszy rozwój sektora IT a tym samym wzrostu zapotrzebowania na asortyment będący w ofercie naszej spółki.

Największą dynamikę w przychodach r/r odnotowujemy przy sprzedaży notebooków, w 2008 roku było to 234,65% w stosunku do roku 2007, rok później było to 44,09%. Jednak widząc potencjał do rozwoju również poza granicami Polski, podjęliśmy decyzję o wyjściu z ofertą do naszych zagranicznych sąsiadów. Celem nowej strategii rozwoju InwazjaPC.pl jest ekspansja na rynki UE co w rezultacie umożliwi dalszy, dynamiczny wzrost przychodów, a w konsekwencji wysoką rentowność.

Jakie kraje ma Pan na myśli ? W jaki sposób chcą Państwo konkurować z obecnymi już tam podmiotami takimi jak Państwa firma?

Ekspansję geograficzną zaczynamy od Niemiec, gdzie posiadamy już doświadczenie. Jest to rynek perspektywiczny z punktu widzenia naszego dotychczasowego doświadczenia w e- handlu . Jesteśmy przekonani o powodzeniu tego projektu po pierwsze ze względu na 8-krotnie większą sprzedaż za pośrednictwem portali aukcyjnych niż na rynku rodzimym, po drugie posiadamy możliwość wykorzystania znaczącej różnicy w poziomie kosztów pomiędzy rynkiem polskim, a niemieckim. Już w tej chwil, mogę zdradzić, iż udało nam się pozyskać w tamtym regionie intratne kontakty biznesowe.

Nasza strategia zakłada również poszerzenie rynków zbytu o kraje Europy Wschodniej. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas analiz, kraje te należą do jednych z najbardziej rozwojowych obszarów pod względem inwestycyjnym w Europie. W naszym zainteresowaniu znalazły się: Rosja, Ukraina, Litwa i Białoruś. Dwa pierwsze są dla nas szczególnie ważne z racji wielkości rynków, które mierzymy liczbą mieszkańców.

Odnosząc się do drugiej część pytania, to chcemy powielać sprawdzone metody konkurowania - tak jak ma to miejsce w Polsce. Skupiamy się na budowaniu rozpoznawalności marki, dużej aktywności w handlu internetowym, dbaniu o bliskie relacje z dystrybutorami sprzętu oraz poszerzaniu asortymentu zdywersyfikowanego i dopasowanego do potrzeb rynku.

Czy weryfikacja strategii wiąże się również ze zmianami szacowania prognoz finansowych?

Realizacja polityki eksportowej do krajów UE przełoży się na ponad 60% wzrost przychodów w 2012 roku w stosunku do prognozowanych 2011r. Wiąże się to z zawarciem pierwszych kontraktów eksportowych lipcu tego roku , które uczynią realnym wzrost wartości sprzedaży sprzętu IT, RTV i AGD na poziomie ponad 90 mln zł.

To bardzo optymistyczny scenariusz..

Określiłbym go mianem realnego. Prognozy na 2012 zostały już opublikowane, które przewidują właśnie wzrost ponad 60% w stosunku do prognoz z 2011 roku.

Czy środki pozyskane w drodze emisji akcji serii E zostaną przeznaczone na realizację nowej strategii?

Tak ambitny cel, jakim jest ekspansja na rynki zagraniczne, wymaga dodatkowych środków pieniężnych. Z myślą o realizacji tego założenia przeprowadzamy drugą emisję akcji przeznaczoną dla dotychczasowych akcjonariuszy. Otwarcie subskrypcji miało miejsce 15 lipca br. a jej zamknięcie planowane jest na 2 sierpnia. Parytet przydziału akcji kształtuje się w proporcji 5 do 2, czyli każdy inwestor posiadający 5 akcji, będzie uprawniony do zakupu dwóch nowych w cenie 0,31 zł. Planujemy pozyskać ponad 2,7 mln zł.

InwazjaPC.pl od kwietnia br. jest notowana na rynku NewConnect. Czy zamierzają Państwo w przyszłości przejść na rynek regulowany GPW?

Nasza spółka tylko w ciągu 3 lat działalności odnotowała wzrost przychodów na poziomie 1000%, co jednoznacznie dowodzi, że strategia rozwoju firmy okazała się słuszna. Prognozy, dotyczące wyników finansowych spółki w ciągu najbliższych kilku lat także są jak najbardziej pozytywne. Do takich wniosków skłaniają m.in. obiecujące wyniki projektów zrealizowanych na rynku niemieckim, gdzie z powodzeniem zastosowaliśmy innowacyjny model sprzedażowy.

Niedawno nawiązaliśmy także współpracę z niemieckimi firmami, które dostarczą nam sprzęt IT, AGD oraz RTV. Oznacza to, że nasza działalność operacyjna na tym rynku ulegnie dalszej intensyfikacji. Bardzo duży potencjał wzrostu mają także rynki krajów Wschodniej Europy, gdzie także zamierzamy rozszerzyć naszą działalność. Jestem przekonany, że także inwestorzy mogą skorzystać na dynamicznym tempie rozwoju branży e-commerce, w obrębie której działa spółka. Tak, jesteśmy na rynku NewConnect, ale to dopiero początek naszej drogi. Wierzę, że w ciągu najbliższych lat docelowo znajdziemy się na rynku GPW.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »