MEDIACAP zakończyła rok 2014 rekordowym wynikiem

MEDIACAP SA, polska niezależna spółka z branży marketingowej, bardzo dobrze zakończyła 2014 rok. Po czterech kwartałach skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 67,6 mln zł, zysk EBITDA zwiększył się do 5,5 mln zł a znormalizowany zysk netto przekroczył 3,3 mln zł. Znakomite wyniki IV kwartału pozwoliły spółce zrealizować cele, które zarząd wyznaczył na poprzedni rok.

MEDIACAP SA, polska niezależna spółka z branży marketingowej, bardzo dobrze zakończyła 2014 rok. Po czterech kwartałach skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 67,6 mln zł, zysk EBITDA zwiększył się do 5,5 mln zł a znormalizowany zysk netto przekroczył 3,3 mln zł. Znakomite wyniki IV kwartału pozwoliły spółce zrealizować cele, które zarząd wyznaczył na poprzedni rok.

- Tak mocny wzrost i najlepsze w historii spółki wyniki są rezultatem udanej strategii przejęć oraz konsekwentnemu zwiększaniu udziałów rynkowych w trzech segmentach: reklamy, data i digital. Zwłaszcza dwa ostatnie - data i digital - wzmocniły swój udział w strukturze biznesu, stanowiąc wspólnie aż 63 proc. przychodów Grupy. Ważnym czynnikiem, mającym wpływ na zeszłoroczne wyniki, są odpisy wartości przejętych spółek, stąd publikujemy wynik netto znormalizowany, nieuwzględniający tych odpisów. Po przejściu na Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) jeszcze w tym kwartale nie będzie już odpisów amortyzacyjnych wartości firmy przejętych podmiotów - mówi Edyta Gurazdowska, dyrektor finansowy, członek zarządu MEDIACAP SA.

Reklama

- Wyniki w 2014 roku to dowód na skuteczność realizowanej przez nas strategii agresywnej budowy udziałów w rynku. Ważne, że wyższe przychody przekładają się na silny wzrost EBITDA i zysku netto, co pokazuje, że udaje nam się generować korzyści skali dzięki przejęciom - dodaje Jacek Olechowski, prezes zarządu.

Mocne wyniki pomogą spółce w realizacji jej dwóch kluczowych celów na 2015 rok: przejścia na rynek główny warszawskiej giełdy w pierwszej połowie roku oraz przejęcia kolejnego podmiotu, który pozwoli jej przekroczyć próg 100 mln złotych przychodu i zwiększy EBITDA o co najmniej 3,0 mln złotych.

- W ciągu najbliższych trzech lat staniemy się jedynym polskim podmiotem, który będzie porównywalnym skalą konkurentem dla sześciu największych holdingów międzynarodowych działających w Polsce, które dziś kontrolują według naszych szacunków ponad 60 proc. wartego około 7 mld złotych polskiego rynku reklamowego - dodaje Jacek Olechowski.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MEDIACAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »