Pharmena podsumowuje pierwszy kwartał

Grupa Pharmena - notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w I kwartale 2019 r. 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka niedawno z sukcesem zakończyła emisję akcji, pozyskując od inwestorów 13,1 mln zł na rozwój skali działalności w Polsce i Europie w zakresie sprzedaży suplementów diety. Spółka rozpoczęła wprowadzenie do sprzedaży produktów pod marką Menavitin.

Grupa Pharmena - notowana na GPW biotechnologiczna spółka, wypracowała w I kwartale 2019 r. 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka niedawno z sukcesem zakończyła emisję akcji, pozyskując od inwestorów 13,1 mln zł na rozwój skali działalności w Polsce i Europie w zakresie sprzedaży suplementów diety. Spółka rozpoczęła wprowadzenie do sprzedaży produktów pod marką Menavitin.

- Przed nami intensywny okres w zakresie rozwoju sprzedaży suplementów diety. W kwietniu rozpoczęliśmy działania marketingowo-sprzedażowe dla naszego pierwszego suplementu Menavitin Cardio. Sukcesywnie wprowadzamy na rynek kolejne produkty. Kilka dni temu uruchomiliśmy sprzedaż dwóch nowych suplementów: Menavitin Vital i Endotelio, które wkrótce pojawią się na półkach większości aptek na terenie kraju.

W najbliższych miesiącach planujemy również nowe suplementy wprowadzić do sprzedaży na rynku Niemiec, Austrii i Szwajcarii - mówi Konrad Palka, istotny akcjonariusz i Prezes Zarządu Pharmena S.A.

Reklama

W pierwszym kwartale tego roku Pharmena prowadziła szereg działań związanych z budowaniem dystrybucji suplementu diety Menavitin Cardio. Działania marketingowe skupiały się na opracowaniu strategii marketingowej i działań PR dla nowej marki. Prowadzono również prace projektowe nad kolejnymi produktami z portfolio marki parasolowej Menavitin, które sukcesywnie Spółka wprowadza

do sprzedaży. Kilka dni temu firma wprowadziła dwa nowe produkty Menavitin Vital i Endotelio. Polecane one są dla osób dorosłych chcących wesprzeć układ nerwowy, poprawić samopoczucie oraz utrzymać prawidłową sprawność umysłowa i funkcje poznawcze, a także uzupełnić dietę o 1-MNA.

Ponadto Spółka kontynuowała działania sprzedażowe zmierzające do zwiększenia przychodów

ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych. W ramach kreowania wizerunku

i wzrostu świadomości produktów oferowanych przez Pharmenę miały miejsce różne tematyczne kampanie PR w prasie i internecie.

W I kwartale 2019 r. Pharmena wypracowała 3,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (vs. 3,7 mln zł w I kwartale 2018 r.). Grupa osiągnęła stratę netto w wysokości 0,5 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku netto w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływ na wyniki pierwszego kwartału miały niższe przychody ze sprzedaży eksportowej. Jednocześnie działania związane z wprowadzeniem nowej marki Menavitin do sprzedaży oraz opracowywanie nowych formulacji suplementów diety miały wpływ na zwiększenie kosztów w I kwartale 2019 r.

- Wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z naszymi założeniami. W tym okresie prowadziliśmy szereg prac związanych z wprowadzeniem nowej marki na rynek. Początkowo jest to proces obarczony zwiększonymi kosztami, ale w moim odczuciu, jego efekty powinny przynieść wymierne korzyści

w postaci wzrostu sprzedaży nowych produktów - komentuje Prezes.

23 maja br. Pharmena z sukcesem zakończyła publiczną ofertę akcji. Spółka przydzieliła blisko 2,2 mln oferowanych akcji nowej emisji z zachowaniem prawa poboru, pozyskując od Inwestorów 13,1 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone przede wszystkim na wprowadzenie do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Pozostała część pozyskanych środków z oferty akcji będzie przeznaczona na przeprowadzenie badań nad lekiem

1-MNA na modelach zwierzęcych w nowych wskazaniach (niealkoholowe stłuszczeniowe zapalenie wątroby (NASH) i tętnicze nadciśnienie płucne (PAH)).

Publiczna spółka biotechnologiczna, głównym obszarem działalności której jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej

1-MNA. Realizuje projekty w obszarach dotyczących prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i wdrożeniu na rynek innowacyjnego suplementu diety stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy.

Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »