SARE S.A. zadebiutowała na GPW
SARE S.A., technologiczna spółka działająca w branży komunikacji i marketingu internetowego, zadebiutowała dziś na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
SARE jest pierwszą spółka działająca w obszarze komunikacji internetowej i marketingu e-mailowego, która zadebiutowała na Rynku Głównym GPW.
SARE S.A. to pierwsza spółka technologiczna, która w tym roku przeniosła notowania na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych. Akcje spółki dotychczas były notowane na rynku NewConnect.
- Debiut na GPW to dla nas ważne wydarzenie. Nasza obecność na głównym parkiecie potwierdza najwyższe standardy zarządzania i transparentność naszego działania. To istotne z punktu widzenia naszego profilu działalności. Realizując nasze usługi gromadzimy ogromne ilości danych. Bezpieczeństwo tych informacji jest sprawą absolutnie priorytetową. - komentuje Tomasz Pruszczyński, Prezes Zarządu SARE S.A. - Nasze rozwiązania dostarczamy największym, najbardziej znanym instytucjom finansowym, bankom, firmom ubezpieczeniowym, ale także sieciom handlowym. Obecność na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie potwierdza naszą pozycję i zdolność do realizacji nawet najbardziej wymagających zadań.
Debiutowi na Giełdzie Papierów Wartościowych towarzyszyła emisja akcji. Łącznie objętych zostało 31 741 sztuk akcji. Akcje zostały przydzielone w Transzy Małych Inwestorów (tj. transzy detalicznej).
- Trudne warunki rynkowe nie pozwoliły na uplasowanie wszystkich oferowanych akcji. Mimo wpływów z emisji niższych od zakładanych będziemy realizować program inwestycyjny. SARE jest spółką o bardzo zdrowej strukturze pasywów, właściwie bez żadnego zadłużenia. W połączeniu z historycznymi wzrostami wyników pozwala nam to spokojnie patrzeć na możliwości finansowania programu inwestycyjnego. W naszej opinii projekty w nim zawarte powinny pomóc w utrzymaniu tempa wzrostu. - mówi Tomasz Pruszczyński, Prezes Zarządu SARE S.A.
Program inwestycyjny składa się z 5 projektów inwestycyjnych, planowanych na lata 2016-2017:
Za około 3 mln zł SARE planuje przejęcie spółki z branży "big data", co pozwoli na osiągnięcie efektu synergii posiadanych zasobów w postaci 1 miliarda e-mail wysyłanych miesięcznie poprzez system SARE z kompetencjami analitycznymi nowej spółki zależnej, które posłużą do analizy zgromadzonych danych. Wg. IDC (International Data Corporation) w 2018 wartość rynku technologii i usług związanych z big data [przetwarzaniem i wykorzystaniem dużych zbiorów danych] osiągnie 41,5 mld dolarów.
Około 2 mln zł ma zostać przeznaczone na akwizycję spółki, posiadającej odpowiednie kompetencje w zakresie tworzenia oprogramowania dla urządzeń mobilnych (smartfony i tablety), coraz częściej używanych do interaktywnej komunikacji zamiast komputerów osobistych i laptopów. Obszar reklamy na urządzeniach mobilnych rośnie 6 razy szybciej niż reklamy na urządzeniach stacjonarnych [wg. IAB AdEx].
Pozostałe projekty obejmują rozwój projektu Power WIFI, platformy afiliacyjnej Video Target oraz platformy konsumenckiej Zrabatowani.pl.