Solar ruszył z ofertą

Solar Company S.A., jedna z wiodących i jednocześnie najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym, opublikowała dziś prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną.

Solar Company S.A., jedna z wiodących i jednocześnie najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym, opublikowała dziś prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną.

Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w Punktach Obsługi Klienta Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. oraz Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S.A., Domu Maklerskiego Pekao i Biura Maklerskiego BZ WBK S.A., w dniach 26 - 28 marca. Pierwsze notowanie Spółki na GPW planowane jest w połowie kwietnia tego roku.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O OFERCIE PUBLICZNEJ

- Oferta obejmuje nie więcej niż 12.000.000 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 1 PLN każda, w tym:

- do 995.000 serii A-WL oraz do 5.005.000 serii B będących własnością spółki WAKON INVESTMENTS Limited (powiązana z Wiceprezesem Zarządu Pawłem Nowakiem)

Reklama

- do 497.500 serii A-SL oraz do 2.502.500 serii B będących własnością spółki STANMAX CO. Limited (powiązana z Prezesem Zarządu Stanisławem Bogackim)

- do 497.500 serii A-VL oraz do 2.502.500 serii B będących własnością spółki VERAQUES Limited (powiązana z Wiceprezes Zarządu Marią Pyzio)

- Akcje Oferowane zostaną zaoferowane w Transzy Inwestorów Indywidualnych oraz w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych. Intencją Wprowadzających jest przydzielenie około 80% Akcji Oferowanych w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych oraz około 20% Akcji Oferowanych w Transzy Inwestorów Indywidualnych.

Po zakończeniu oferty publicznej obecni akcjonariusze i jednocześnie założyciele spółki pozostaną w posiadaniu pakietu akcji reprezentującego nie mniej niż 60% głosów na WZA.

HARMONOGRAM OFERTY PUBLICZNEJ

DATA	DZIAŁANIE
do 23 marca 2012 r.Podanie do publicznej wiadomości Ceny Maksymalnej
26-28 marca 2012 r.Przyjmowanie zapisów na Akcje Oferowane w Transzy Inwestorów Indywidualnych
27-28 marca 2012 r.(w dniu 28 marca 2012 r. do godziny 16:00)	
Proces budowy księgi popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych
29 marca 2012 r. 
(do godz. 8:00) Podanie do publicznej wiadomości Ceny Sprzedaży Akcji, ostatecznej liczby Akcji Oferowanych oraz ostatecznej liczby Akcji Oferowanych oferowanych w poszczególnych transzach
29 marca - 3 kwietnia 2012 r.	Przyjmowanie zapisów w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych do 4 kwietnia 2012 r. lub w zbliżonym terminie
Przydział Akcji Oferowanych w Transzy Inwestorów Indywidualnych oraz w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych/ Zamknięcie Oferty Publicznej
12 kwietnia 2012 r. lub w zbliżonym terminie	
Pierwszy dzień notowania Akcji na rynku regulowanym GPW

STRATEGIA ROZWOJU GRUPY

Główne strategiczne cele rozwoju Grupy na lata 2012-2013 to:

- Ekspansja na rynki zagraniczne

- Kontynuacja rozwoju Grupy w oparciu o markę Solar

- Dalszy rozwój sieci sprzedaży na rynku krajowym

- Dalsze zwiększanie efektywności prowadzonej działalności operacyjnej

Ekspansja na rynki zagraniczne

Grupa zamierza aktywnie rozszerzać działalność na rynkach zagranicznych poprzez rozwój sieci sklepów franczyzowych oraz partnerskich. Na koniec 2011 roku Grupa posiadała 162 sklepy partnerskie oraz franczyzowe w kraju i za granicą (m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi). Grupa planuje w pierwszej kolejności ekspansję na rynki niemiecki i rosyjski.

Grupa planuje dokonać ekspansji na rynki zagraniczne poprzez:

- Dynamiczne zwiększenie liczby sklepów partnerskich i franczyzowych,

- Zwiększenie rozpoznawalności marki Solar na rynkach zagranicznych, m.in. poprzez organizację wspólnych akcji reklamowych,

" Zwiększenie sprzedaży na rynkach zagranicznych, na których Solar jest już obecny.

Grupa planuje otwarcie 8 sklepów franczyzowych za granicą w 2012 roku, w tym 3 sklepy w Rosji oraz 2 sklepy w Niemczech. W kolejnym roku Solar Comany zamierza otworzyć za granicą 15 sklepów franczyzowych, w tym 7 sklepów w Rosji oraz 4 sklepy w Niemczech. Ponadto Spółka rozważa otwarcie dwóch sklepów własnych w Rosji na przełomie lat 2013 i 2014.

W dalszej perspektywie Grupa Solar planuje również wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich.

Kontynuacja rozwoju Grupy w oparciu o markę Solar

- Grupa zamierza kontynuować działania prowadzące do dalszego rozwoju marki SOLAR - ciągłe doskonalenie marki, dbanie o wysoką jakość, rozpoznawalność i spójność kolekcji marki SOLAR,

- Grupa zamierza dalej podnosić jakość sklepów marki SOLAR, poprzez:

- wzrost średniej powierzchni sklepu (lepsza ekspozycja kolekcji/dostępność towaru dla klienta; większe zaplecze magazynowe - lepsza organizacja pracy personelu sklepowego i sprawniejsza obsługa klienta),

- dalszą poprawę jakości sieci zewnętrznej (sklepów partnerskich i franczyzowych), poprzez ujednolicenie standardów przestrzeganych w tych sklepach do standardów sieci własnej.

Dalszy rozwój sieci sprzedaży na rynku krajowym

Grupa zamierza dalej rozwijać sieć sprzedaży na rynku krajowym poprzez:

- kontynuację rozwoju sieci własnych sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach i nowoczesnych powierzchniach handlowych (w szczególności rozwój sieci sprzedaży w miastach średniej wielkości),

- Rozwój sklepu internetowego uruchomionego w IV kwartale 2011 r. , umożliwiający wsparcie istniejącej sieci sprzedaży oraz wzmocnienie wizerunku Grupy na rynku.

Dalsze zwiększanie efektywności prowadzonej działalności operacyjnej

Jedną z przewag konkurencyjnych Grupy stanowi doskonała organizacja logistyczna, pozwalająca na optymalne zarządzanie zapasami magazynowymi, co jest szczególnie istotne w branży dystrybucji odzieży. Grupa zamierza w dalszym ciągu koncentrować swoje działania na zwiększaniu efektywności prowadzonej działalności operacyjnej, m.in. poprzez:

-Optymalizację zarządzania kolekcją marki Solar,

- Silną kontrolę i dalszą obniżkę kosztów,

- Zwiększenie efektywności zarządzania (wprowadzenie systemu informatycznego Microsoft Dynamics NAV (Navision), który stanowi zintegrowane rozwiązanie biznesowe wspomagające zarządzanie finansami, produkcją, dystrybucją, relacjami z klientem, serwisem, a także umożliwiające sporządzanie zaawansowanych analiz i budżetowanie).

WYNIKI FINANSOWE

Solar Company SA od wielu lat osiąga bardzo dobre wyniki finansowe i ponadprzeciętne wskaźniki rentowności na tle branży.

Główne założenia prognozy finansowej na 2012 rok:

- dalszy rozwój sieci sprzedaży - 3 nowe sklepy własne w Polsce (jednocześnie nie planuje się zamknięć sklepów), 8 sklepów franczyzowych za granicą oraz 8 sklepów partnerskich (w tym 4 sklepy w kraju i 4 sklepy za granicą),

- wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy w 2012 r. vs. 2011 r. związany z rozwojem sieci sprzedaży (Spółka oczekuje pozytywnego odbioru przez klientów kolekcji wiosenno/letniej oraz jesienno/zimowej),

- utrzymanie wysokich marż sprzedażowych na poziomie podobnym do 2011 r.,

- brak znaczących zmian w zakresie kosztów działalności operacyjnej,

- amortyzacja na podstawie danych historycznych z uwzględnieniem nakładów inwestycyjnych poniesionych w 2012 roku,

- obniżenie kosztów finansowych w związku z konwersją na kapitał własny, we wrześniu 2011 r., zobowiązań z tytułu nabycia udziałów w spółce Solar Dystrybucja Sp. z o.o.,

- wartość podatku dochodowego planuje się na poziomie średniej efektywnej stawki podatku dochodowego za lata 2010 - 2011.

Solar to jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek modowych w Polsce. Przez 23 lata stworzyliśmy firmę, która jest jedną z wiodących i najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »