TelForceOne potwierdza skuteczność strategii

Grupa Kapitałowa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych oraz aparatów komórkowych myPhone i tabletów myTab z sukcesem zakończył rok organicznego rozwoju. Mimo trudnej sytuacji konkurencyjnej spółka istotnie poprawiła zyskowność i generuje znaczące przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej.

Grupa Kapitałowa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych oraz aparatów komórkowych myPhone i tabletów myTab z sukcesem zakończył rok organicznego rozwoju. Mimo trudnej sytuacji konkurencyjnej spółka istotnie poprawiła zyskowność i generuje znaczące przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej.

Dominująca pozycja w segmencie aparatów komórkowych o prostej obsłudze, prawie 40 tys. sprzedanych tabletów myTab i dalszy wzrost sieci sprzedaży detalicznej Teletorium także potwierdzają skuteczność obranej strategii wzrostu organicznego.

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej TelForceOne w 2012 roku wyniosły 121,3 mln zł, o 6,5% więcej niż w poprzednim roku. Pomimo obniżenia marży brutto na sprzedaży, spowodowanej silną konkurencją w segmencie Dual Sim, Grupa dynamiczniej od przychodów zwiększała zyski. Zysk EBITDA wzrósł w ciągu roku o 12,8% do poziomu 6,9 mln zł, a zysk operacyjny o 17,8% do 5,3 mln zł. Najwyższe tempo wzrostu osiągnięto na poziomie zysku netto: z 0,5 mln zł w 2011 roku wzrósł on do 1,2 mln zł w 2012 roku.

Reklama

Potwierdziła się skuteczność naszej strategii: szybkie wprowadzanie innowacyjnych produktów, których oczekują konsumenci. - powiedział Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne - Doskonale czujemy potrzeby klientów dzięki 111 punktom naszej sieci sprzedaży detalicznej Teletorium, przez co jesteśmy szybsi w wyczuwaniu nastrojów rynku od dużych dystrybutorów IT. Bardzo dobre kontakty z dostawcami w Azji Południowo-Wschodniej i niewielkie partie zamawianych jednorazowo produktów pozwalają nam z kolei szybko reagować na potrzeby rynku. - dodał Wiesław Żywicki.

We wrześniu 2012 roku myPhone, spółka zależna TelForceOne, wprowadził na rynek pierwszy model myTab: 10-calowy tablet oparty o nową wersję systemu operacyjnego Android i wyposażony w aluminiową obudowę oraz baterię o pojemności 8.000 mAh. Wyróżniający się wyraźnie lepszymi parametrami od konkurencyjnych sprzętów w budżetowym segmencie rynku tablet spotkał się z dobrymi opiniami klientów. Od wrześniowego debiutu do końca roku spółka sprzedała prawie 40 tys. myTabów, osiągając 5-10% udziałów w szybko rosnącym rynku.

Poprawę zysków zawdzięczamy umiejętności szybkiego podejmowania czasami trudnych decyzji. Wycofaliśmy się z nieperspektywicznego segmentu aparatów komórkowych Dual Sim pod wpływem znacznej presji cenowej największych producentów telefonów GSM. Odzyskane środki przeznaczyliśmy na wzmocnienie kapitału obrotowego w bardziej zyskownych segmentach. - tłumaczy Wiesław Żywicki. - Zmiana głównego banku finansującego na Reiffeisen Bank Polska pozwoliło wszystkim spółkom z naszej Grupy Kapitałowej na bardziej swobodne działanie i przyczyniło się od obniżenia kosztów finansowych o ponad 16% oraz poprawy zysku netto.

W 2012 roku Grupa Kapitałowa TelForceOne wygenerowała 5,8 mln zł przepływów netto z działalności operacyjnej. Pozwoliło to m.in. na obniżenie zadłużenia kredytowego o 4,1 mln zł.

Zarząd TelForceOne zamierza w 2013 roku dalej konsekwentnie realizować strategię rozwoju organicznego. Po otwarciu w 2012 roku 17 nowych punktów Teletorium planowany jest dalszy rozwój tej trwale rentownej i najbardziej stabilnej części Grupy Kapitałowej. Kierowany obecnie do 32 krajów eksport stanowi już 51% przychodów, a 2013 rok powinien przynieść nawiązanie współpracy z kontrahentami z kolejnych krajów (w 2012 roku rozpoczęto eksport do Hiszpanii, Szwecji i Rosji).

Funkcjonujemy na rynku, który jest ogromnie podatny na błyskawiczne zmiany mody konsumentów. Dlatego z dużą dyscypliną trzymamy się modelu biznesowego dedykowanych dostaw realizowanych dla konkretnego odbiorcy. Staramy się działać ostrożnie, bo kładziemy nacisk przede wszystkim na stabilność biznesu i realizowanych wyników finansowych. - tłumaczy Wiesław Żywicki.

I kwartał 2013 roku przyniósł kolejne nowości produktowe, m.in. wprowadzenie na rynek nowej wersji tabletu myTab, wyposażonego w procesor dwurdzeniowy, podobnie jak poprzednio wyprzedzającego produkty konkurencji w swoim segmencie rynku. Planowane są dalsze prace nad poszerzaniem i modernizacją portfolio produktowego, zwłaszcza w zakresie aparatów GSM myPhone o uproszczonej obsłudze.

 
Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników [mln PLN]	
                                   2011	2012	Zmiana 
Przychody	                      113,9	121,3	+6,5%
Zysk brutto na sprzedaży	     34,6	32,6	-5,7%
marża brutto na sprzedaży	    30,4%	26,9%	-3,5pp
EBIT	                             4,5	5,3	+17,8%
marża EBIT	                       4,0%	4,4%	+0,4pp
EBITDA	                       6,1	6,9	+12,8%
marża EBITDA	                 5,4%	5,7%	+0,3pp
Zysk netto	                       0,5	1,2	+139,0%
marża netto	                       0,4%	1,0%	+0,6pp

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »