Udany debiut browaru Gontyniec

Kurs akcji Browaru Gontyniec wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 5 proc. do 21 zł. Do obrotu trafiło 1 mln akcji serii A oraz 178,6 tys. akcji serii B.

Spółka informowała wcześniej, że pozyskane w ramach emisji środki zamierza przeznaczyć na sfinansowanie linii technologicznej w nowym zakładzie oraz na rozbudowę sieci sprzedaży.

Browar Gontyniec, oferujący produkty marki Gniewosz oraz piwa marki Noteckie, powstał w 2010 r. jako start up. Spółka rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie rozpoczęła budowę własnego zakładu. Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny Browaru Czarnków wraz z marką piw Noteckie.

Reklama

Obecnie spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie. Browar zamierza podwoić swoje moce produkcyjne do 65 tys. hl piwa rocznie poprzez uruchomienie własnego zakładu produkcyjnego w Kamionce.

Oferta handlowa spółki dostępna jest w 764 punktach sprzedaży w sieciach handlowych na terenie całego kraju. Obecna strategia rozwoju sieci zakłada uruchomienie 14 własnych stanowisk gold w centrach handlowych w największych miastach w Polsce oraz 16 sklepów lokalnych w miejscowościach ościennych o liczbie mieszkańców powyżej 10 tys.

W 2011 roku, który był pierwszym pełnym rokiem obrotowym działalności, spółka osiągnęła szacunkowy zysk netto na poziomie 1,9 mln zł przy szacunkowych przychodach rzędu 18,2 mln zł. W tym roku Browar Gontyniec zamierza wypracować zysk w wysokości 2,4 mln zł oraz przychody ze sprzedaży nieco ponad 23 mln zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: browary
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »