Agenci w Centrozapie

Czy to agenci Wojskowych Służb Informacyjnych doprowadzili do spektakularnego upadku katowickiego Centrozapu, by ukryć, że wcześniej wyprowadzono z niego co najmniej 100 milionów złotych? Z takimi podejrzeniami wystąpił do prokuratury wojskowej prezes firmy Ireneusz Król, kiedy ukazał się raport Antoniego Macierewicza o likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych - ujawnia "Dziennik Zachodni".

Czy to agenci Wojskowych Służb Informacyjnych  doprowadzili do spektakularnego upadku katowickiego Centrozapu, by  ukryć, że wcześniej wyprowadzono z niego co najmniej 100 milionów  złotych? Z takimi podejrzeniami wystąpił do prokuratury wojskowej  prezes firmy Ireneusz Król, kiedy ukazał się raport Antoniego  Macierewicza o likwidacji Wojskowych Służb Informacyjnych -  ujawnia "Dziennik Zachodni".

Wtedy wyszło na jaw, że w Centrozapie pracowało 19 agentów Wojskowych Służb Informacyjnych, dwa razy więcej niż w Stalexporcie i znacznie więcej niż w Bumarze (12), który działa w branży zbrojeniowej.
- Uważam, że byli oficerowie Wojskowych Służb Informacyjnych stali za kontraktami handlowymi ze Wschodem, które doprowadziły do tak złej sytuacji finansowej Centrozapu, że trzeba było wdrożyć postępowanie upadłościowe - twierdzi prezes Król.

Chodzi o transakcje z lat 1994-1995 dotyczące oprogramowania komputerowego "Katia dla Windows" oraz radiometrów. Kontrakty był pozorne i posłużyły do wyłudzenia wielomilionowego podatku VAT.

Reklama

Zdaniem Króla służby specjalne stoją także za utworzeniem w Duesseldorfie w Niemczech Funduszu Rozwoju Eksportu (FRE), a potem za niezgodnym z prawem korzystaniem z jego pieniędzy. Fundusz był własnością Centrozapu, a teraz nie może się doliczy co najmniej miliona marek.

PAP/Dziennik Zachodni
Dowiedz się więcej na temat: król
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »