Marka wprowadza program restrukturyzacji
Zarząd białostockiej firmy pożyczkowej Marka wdraża program restrukturyzacji oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Spółka, notowana na NewConnect oraz Catalyst planuje również zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny.
Zarząd spółki z uruchomieniem nowych kanałów dystrybucji pożyczek gotówkowych rozpoczął wdrożenie programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży.
- W wyniku rewizji swojej strategii postanowiliśmy wprowadzić zmiany dotyczące struktury organizacyjnej Spółki. W ramach tego skupiamy się przede wszystkim na restrukturyzacji zasobów kadrowych poprzez zwiększenie liczby przedstawicieli przy jednoczesnym ograniczeniu stanowisk administracyjnych i funkcyjnych. To pozwoli istotnie ograniczyć koszty, związane z działalnością operacyjną spółki - mówi Jarosław Konopka, wiceprezes Marki., który 1 marca b.r. obejmie funkcję prezesa.
Spółka modyfikuje również politykę ekspansji w regionach. Teraz Marka stawia na zrównoważony, niskonakładowy rozwój terytorialny. Realizując te założenia władze firmy zdecydowało o zmniejszeniu kosztów działalności w regionach poprzez zamknięcie pięciu biur sprzedaży w Gdańsku, Krakowie, Radomiu, Rzeszowie i Toruniu. W konsekwencji Spółka będzie prowadzić działalność na dotychczasowym terenie - dziewięciu województw - za pośrednictwem czterech oddziałów (Białystok, Lublin, Łódź, Olsztyn). Dodatkowo, w tym roku firma planuje rozszerzyć działalność przedstawicieli handlowych na województwo świętokrzyskie.
- Zamknięcie pięciu biur sprzedaży pozwoli nam zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach. Zaoszczędzimy na wydatkach administracyjnych, kadrowych, a także na czynszach dotychczasowych biur. Zwiększamy również efektywność naszych pracowników i przedstawicieli handlowych. Dla osiągnięcia postawionych celów wprowadziliśmy nowe zasady rekrutacji i programy motywacyjne - dodał Konopka.
Program restrukturyzacji i optymalizacji kosztów zakłada również polepszenie windykacji pożyczek udzielanych przez Spółkę. Zarząd Marki postanowił znacznie polepszyć poziom odzyskiwania należności poprzez rozbudowę wewnętrznego działu windykacji oraz podjęcie współpracy z firmami windykacyjnymi.
- Równolegle prowadzimy działalność w celu optymalizacji kanałów sprzedaży pożyczek gotówkowych. Przygotowaliśmy fundamentalne zmiany dotyczące polityki sprzedażowej. Wprowadziliśmy nowe zasady udzielania pożyczek, co istotnie wpłynie na poprawę jakości ich portfela - mówi wiceprezes.
- - - - - -
Marka to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na trzeci kwartał 2012 roku. Spółka posiada - ponad 23,5 tys. klientów (blisko 25 tys. aktywnych umów). Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez cztery biura (Białystok, Lublin, Olsztyn, Łódź) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.
Opr. KM
Sprawdź bieżące notowania Marki na stronach BIZNES INTERIA.PL